کد خبر: ۳۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۶ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 19
شفا آنلاين-مشاور وزیر بهداشت در امور بیمارستانهای خصوصی گفت: در مصوبه مجلس مبنی بر طرح خدمت فارغ‌التحصیلان پزشکی ابهام وجود دارد چرا که برای خدمت فارغ‌التحصیلان خارج از کشور که هزینه‌ای از دولت نگرفته‌اند، جایی وجود دارد.
به گزارش شفا آنلاين،محمود طباطبایی در نشست هم‌اندیشی تأسیس واحدهای پژوهشی در مراکز خصوصی در سازمان نظام پزشکی گفت: قسمت اعظم شاغلان در بخش خصوصی اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند و در زمانی که محدودیت منابع در اوایل انقلاب برای توسعه داشتیم بخش خصوصی باعث رشد چشمگیر در نظام ارائه خدمات سلامت شد و این حرکت خودجوش بدون حمایت‌های دولت انجام گرفت.

وی ادامه داد: امکانات پزشکی در بخش خصوصی متمرکز شده و با بهترین مراکز دانشگاهی برابری می‌کند و وزن علمی و ارائه خدمات در بخش خصوصی بالا رفته است.

طباطبایی گفت:‌تنها جایی که در بخش خصوصی کسری احساس می‌شود حوزه پژوهش است به همین دلیل با معاونت پژوهشی وزارت بهداشت هماهنگی‌هایی را انجام داده‌ایم تا مراکز پژوهشی با کمک بخش خصوصی ایجاد شود.

وی گفت: همچنین طرح خدمت برای فارغ‌التحصیلان پزشکی که مصوب مجلس است را برای بخش دولتی داریم اما در این طرح برای فارغ‌التحصیلان خارج از کشور که هزینه‌ای از دولت نگرفته‌اند دیده نشده و نمی‌توانند در طرح باشند این یک ابهام قانونی است و کار فارغ‌التحصیلان را متوقف کرده است باید پیگیری شود تا این ابهام رفع شده و تبصره‌ای مربوط به فارغ‌التحصیلان خارج از کشور برای شرکت در طرح آموزشی ایجاد شود.

مشاور وزیر بهداشت در امور بیمارستانهای خصوصی در بخش دیگری از سخنان خود دانشگاه آزاد اسلامی را در بحث آموزش حضوری در دنیا از نظر تعداد دانشگاه و تعداد فارغ‌التحصیل دارای رتبه نخست دانست و گفت:‌ این دانشگاه آموزش عالی را به شهرهای کوچک برده و بدون حمایت و سرمایه‌گذاری دولت تاکنون 5 میلیون فارغ‌التحصیل داشته است.

وی گفت: همچنین دانشگاه آزاد 44 درصد از مجموع فارغ‌التحصیلان گروه پزشکی را در طول 30 سال گذشته به خود اختصاص داده است.


فارس


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: