کد خبر: ۳۱۶۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - 2022November 30
برای غربالگری، شناسایی و مشاوره دانش‌آموزان دارای اضافه وزن و چاق از نیمه شهریورماه سال ۹۹ هم‌زمان با بازگشایی مدارس طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان با عنوان "طرح کوچ" در مدارس اجرایی شد.
شفاآنلاین>سلامت>معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه "طرح پاک" مخفف پایش آمادگی کودکان است، گفت: بر اساس این طرح تمام دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی مورد ارزیابی سواد بدنی و آمادگی جسمانی قرار خواهند گرفت، لازم است بدانیم آمار چاقی بین دانش‌آموزان اصفهانی نگران‌کننده است.

 به گزارش شفاآنلاین:آذرکیوان امیرپور با بیان اینکه در اجرای طرح "کوچ" و "سواد حرکتی" که سال‌های گذشته در استان اصفهان اجرایی شد، اظهار کرد: نتایج آمارها در این طرح‌ها نشان از چاقی و اضافه وزن نگران‌کننده بین دانش‌آموزان بوده است، زیرا بر اساس تحقیقات پس از شیوع و همه‌گیری کرونا ویروس به دلیل نبود تحرک و فعالیت‌های ورزشی، دانش‌آموزان با اضافه وزن بالایی مواجه شدند.

وی با اشاره به برنامه و طرح‌های ورزشی مختلف وزارت آموزش و پرورش، افزود: برای غربالگری، شناسایی و مشاوره دانش‌آموزان دارای اضافه وزن و چاق از نیمه شهریورماه سال ۹۹ هم‌زمان با بازگشایی مدارس طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان با عنوان "طرح کوچ" در مدارس اجرایی شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: در این طرح با مشارکت مدیران، معلمان و نظارت مربیان درس تربیت بدنی، سنجش شاخص توده بدنی انجام و دانش‌آموزان دارای اضافه وزن و چاقی شناسایی شدند.

وی با اشاره به اجرای طرح سواد حرکتی طی دو سال گذشته در مدارس، گفت: در این طرح سعی کردیم فعالیت‌ها و برنامه‌های ورزشی را برای تشویق و مشکلات کم‌تحرکی دانش‌آموزان در منازل به صورت غیرحضوری اجرایی کنیم.

امیرپور با بیان اینکه "طرح پاک" مخفف پایش آمادگی کودکان است، اضافه کرد: بر اساس این طرح تمام دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی مورد ارزیابی سواد بدنی و آمادگی جسمانی قرار خواهند گرفت.

وی تاکید کرد: بر اساس این طرح اطلاعات لازم مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و اطلاعات لازم در سامانه مشخص ثبت می‌شود تا در قالب کارنامه ورزشی در هر نیم سال تحصیلی جهت آگاهی از روند فعالیت‌های جسمانی و اضافه وزن به خانواده‌ها ارائه شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: