کد خبر: ۳۱۵۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - 2022November 20
بر اساس مصوبات صورت گرفته، بیماران مبتلا به SMA تحت پوشش صندوق بیماران خاص قرار گرفتند و دو داروی مورد نیاز آن‌ها نیز تحت پوشش بیمه قرار دارد.
شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با بیان اینکه داروی مورد نیاز بیماران SMA تحت پوشش بیمه سلامت است، گفت: در صورتی که پزشکان متخصص و فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان به صورت الکترونیکی دارو تجویز کنند، برای تایپ یک و ۲ بیماری، فرانشیز دارو "صفر" می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین:  دکتر رضایی در خصوص توزیع داروی مورد نیاز بیماران SMA، عنوان کرد: اخیرا بر اساس مصوبات صورت گرفته، بیماران مبتلا به SMA تحت پوشش صندوق بیماران خاص قرار گرفتند و دو داروی مورد نیاز آن‌ها تحت پوشش بیمه قرار دارد.

وی افزود: بر همین اساس این بیماران می‌توانند با مراجعه به دانشگاه‌های علوم پزشکی محل زتدگی خود در سامانه RAD تشکیل پرونده داده و پس از این فرآیند انتصاب نشان در سامانه نسخه الکترونیک انجام می‌شود؛ بنابراین در سطحی که پزشکان متخصص و فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان به صورت الکترونیکی دارو تجویز کنند، برای تایپ یک و ۲ بیماری، فرانشیز دارو صفر می‌شود.

بنابر اعلام پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت خوزستان، او تاکید کرد: تاکنون در کشور برای تایپ یک، ۷۲ بیمار و برای تایپ دو، ۲۷۰ بیمار شناسایی شدند، البته تعداد بیماران در تایپ ۳ بیشتر بوده و تعدادی بیمار نیز پرونده فعالی ندارند. بدون تردید اثر بخشی دارو را وزارت بهداشت و درمان تعیین می‌کند و بیمه سلامت تنها بحث حمایت‌های مالی را دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: