کد خبر: ۳۱۵۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - 2022November 20
مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دار دانشگاه علوم پزشکی قم از احتمال مواجه با موج بیماری آنفلوآنزا در دی ماه و بهمن ماه بر اساس الگو‌های انتشار این بیماری خبر داد.
شفاآنلاین>سلامت>مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی در دوره آموزشی مراقبان سلامت مدارس با بیان اینکه موج آنفلوآنزا در دو هفته گذشته فروکش کرده است افزود: با توجه به احتمال مواجه با موج‌های جدید آنفلوآنزا در ماه‌های دی و بهمن لازم است موارد پیشگیرانه لازم در مدارس اجرایی شود.

به گزارش شفاآنلاین:محمد نیک پور با بیان اینکه با هدف ارتقاء دانش مراقبین بهداشت و سلامت در مدارس استان دوره‌های آموزشی برای آن‌ها اجرایی شده است گفت: در این دوره آموزشی نکات آموزشی در زمینه پیشگیری از کرونا و آنفلوآنزا در مدارس با حضور ۲۵۰ نفر از کارشناسان و مراقبین سلامت استان برگزار شد.

وی افزود: والدین و مراقبین بهداشت و سلامت باید دقت نمایند که دانش آموزان در صورت داشتن علائم مانند سر درد، سرفه، بی حالی و ... نباید در کلاس‌های درس حاضر شوند و مراقبین سلامت باید در مدارس غربالگری لازم را انجام دهند و هر فردی که علائم بیماری آنفلوآنزا را داشت باید فورا به مراکز درمانی مراجعه کند.

مراقبان سلامت مدارس

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی گفت: مهر ماه زمان اوج گیری بیماری آنفلوآنزا بود و در حال حاضر این بیماری فروکش کرده است، اما در مدارس با توجه به فرارسیدن فصل سرد سال، رعایت بهداشت فردی، زدن ماسک، رعایت تهویه و گند زدایی سطوح و سرویس بهداشتی ضروری است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: