کد خبر: ۳۱۴۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - 2022November 08
سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز: آنفولانزا در بیماران دیابتی با درصد شیوع بیشتر و خطر بروز عوارض بیشتری همراه است.
شفاآنلاین>سلامت>دکتر مختاری گفت: افراد مبتلا به دیابت (نوع ۱، نوع ۲ یا دیابت حاملگی)، در معرض خطر عوارض جدی آنفلولانزا هستند که می‌تواند منجر به بستری شدن در بیمارستان و حتی گاهی مرگ شود.


 به گزارش شفاآنلاین:وی افزود: دیابت توانایی بدن را برای مبارزه با عفونت کاهش داده و سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند. این امر سبب می‌شود که افراد دیابتی دچار عوارض جدی آنفلولانزا شوند و احتمال ابتلا به پنومونی یا درگیری ریوی بیشتری دارند.


مختاری تصریح کرد: در افراد دیابتی احتمال بستری شدن در بیمارستان به علت ابتلا به آنفلوانزا ۳-۶ برابر بیشتر و میزان مرگ و میر ناشی از عوارض آنفلوانزا ۶ برابر بیشتر است. در مقایسه با افراد بدون دیابت، احتمال ابتلا به بیماری ایسکمیک قلبی ۸ برابر بیشتر است.


وی بیان داشت: عفونت حاد آنفلوانزا می‌تواند کنترل سطح قند خون را دشوار کند. آنفلولانزا معمولاً قند خون را افزایش می‌دهد، از طرفی بیمار بودن می‌تواند سبب کاهش اشتها و در نتیجه منجر به کاهش سطح قند خون شود.


سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز گفت: تزریق واکسن آنفلولانزا در گروه‌های پرخطر اعم از مادران باردار، بیماران مبتلا به دیابت، افراد بالای ۶۰ سال، کودکان و ... الزامی است.


مختاری بر لزوم استفاده از ماسک در هنگام داشتن علائم سرماخوردگی تأکید کرد و افزود: در دو سال شیوع کرونایی به دلیل حساسیت بیشتر مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد شیوع زیاد آنفلولانزا نبودیم، اما امسال شاهد جهش ژنتیکی این ویروس هستیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: