کد خبر: ۳۱۴۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - 2022November 06
مرتضي جعفري گفت:
رئيس اتحاديه عطار و سقط فروش و عمده فروشان کالاي دخاني، مواد شوينده و پاک کننده تهران اظهار داشت: اعضاي اين اتحاديه گياهان دارويي مي فروشند نه داروهاي گياهي. فروش انواع گياهان دارويي، دمنوش ها و عرقيجات و ... از جمله محصولات فروشي اين صنف است.
شفاآنلاین>سلامت>مرتضي جعفري، رئيس اتحاديه عطار و سقط فروش و عمده فروشان کالاي دخاني، مواد شوينده و پاک کننده تهران با بيان مطلب فوق گفت: قاطعانه مي گويم؛ اگر افرادي داروهاي گياهي مي فروشند بدون پروانه کسب و مجوز هستند. اگر هم گزارشي به اتحاديه مبني بر فروش اين داروها برسد به يقين اتحاديه بازرس مي فرستد و در صورت داشتن پروانه کسب اخطار مي گيرد و اگر پروانه نداشته باشد و عطارنما باشند اخطار براي تقاضاي پروانه را خواهند گرفت. به هر صورت اتحاديه برخورد مي کند؛ اما گزارشات تاکنون نشان داده افراد بدون پروانه کسب تخلف داشته اند

به گزارش شفاآنلاین:جعفري در ادامه تاکيد کرد: برخي از توليدکنندگان داروهاي گياهي که زير نظر وزارت بهداشت و داراي مجوز طب سنتي هستند با اخذ مجوز از بهداشت و دارو، داروها را با نام و نشان خود ترکيب و توليد مي کنند و با تاسيس عطاري هايي در نزديکي محل کارشان به فروش اين داروها مي پردازند.

وي در خصوص فروش برخي از داروهاي غيرمجاز در عطاري ها ادامه داد: هيچيک از عطاري هاي پروانه دار حق فروش هيچ دارويي در خصوص ترک اعتياد و يا چاقي و لاغري را ندارند. قطعاً در صورت شکايت از هر يک از عطاري ها با ارائه مدارک معتبر و مستدات، برخورد مناسبي را از سوي اتحاديه خواهند ديد. اين عمليات در کمتر از ۲۴ ساعت انجام مي شود و اداره اماکن محترم تهران در اين خصوص همکاري خوبي با اتحاديه داشته است.

رئيس اتحاديه عطار و سقط فروش و عمده فروشان کالاي دخاني، مواد شوينده و پاک کننده تهران در خصوص کالاهاي دخاني نيز گفت: از سال ۱۳۹۷ تا کنون هيچ گونه کالاي دخاني از سوي مرزهاي قانوني وارد نمي شود و تماماً توليد داخل کشور است؛ اما متاسفانه برخي از توليداتي که قاچاق وارد مي شود در کشور عراق با متريال درجه دو اما با برندهاي مشهور توليد و از مرزهاي غيرقانوني وارد مي شود.

وي در ادامه اضافه کرد: در برخي از مکان هاي نامعلوم در کشور توسط عوامل خودشان کالاي دخاني غيرقانوني را توليد و مي فروشند، بارها اين موضوع را به مقامات دولتي اطلاع داده ايم. اميد است که رسيدگي کنند.

جعفري در خصوص ماليات ارزش افزوده گفت: از دولت و مجلس محترم تقاضا داريم ماليات بر ارزش افزوده مانند ديگر کشورهاي اجرا کننده اين نوع ماليات، تنها از يک منبع اخذ شود؛ اگر از توليدکننده اين نوع ماليات اخذ مي شود در مراحل ديگر توزيع مانند عمده فروشان و خرده فروشان نبايد اخذ گردد.

رئيس اتحاديه عطار و سقط فروش و عمده فروشان کالاي دخاني، مواد شوينده و پاک کننده تهران در پايان تصريح کرد: متاسفانه اخذ ماليات ارزش افزوده در تمامي مراحل نقض قانون است و بايد فقط يک بار اين ماليات دريافت گردد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: