کد خبر: ۳۱۴۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - 2022November 06
وقتی که گرسنه هستیم و معده‌مان کاملاً خالی است گلوکز پایینی داریم و نمی‌توانیم بخوابیم. اگر هم بخوابیم نمی‌توانیم خواب عمیقی را تجربه کنیم و مدام بیدار می‌شویم. البته قطعاً می‌دانیم که پرخوری قبل از خواب هم خوب نیست، اما نقطه مقابل معده خالی، شکم پر نیست
شفاآنلاین>سلامت>معده خالی حالات خاصی را برای بدن ما ایجاد می‌کند و انجام بسیاری از کارها در این شرایط می‌تواند به سلامت ما آسیب بزند و آگاهی از آن‌ها می‌تواند زمینه پیشگیری را فراهم کند. پس با هم این کارها را مرور می‌کنیم:
 
   خوابیدن
 وقتی که گرسنه هستیم و معده‌مان کاملاً خالی است گلوکز پایینی داریم و نمی‌توانیم بخوابیم. اگر هم بخوابیم نمی‌توانیم خواب عمیقی را تجربه کنیم و مدام بیدار می‌شویم. البته قطعاً می‌دانیم که پرخوری قبل از خواب هم خوب نیست، اما نقطه مقابل معده خالی، شکم پر نیست. پس یا با فاصله درست از زمان خواب، غذا بخورید یا اگر قبل از خواب احساس شدید گرسنگی داشتید یک چاشت سبک مثل شیر میل کنید که خواب خوبی را تجربه کنید.

  خوردن آسپرین و...
 آسپرین و دیگر داروهای استروئیدی باعث کاهش غلظت خون می‌شود،اما اگر این داروها را با شکم خالی استفاده کنید ممکن است هم تاثیر دارو کم شود و به نتیجه دلخواه نرسید و هم خطراتی مثل خون‌ریزی معده گریبان شما را بگیرد.

   ورزش سنگین
 برخی افراد فکر می‌کنند ورزش با معده خالی باعث بهتر آب شدن چربی‌ها می‌شود در حالی‌که این‌کار باعث تحلیل رفتن ماهیچه‌ها می شود و نتیجه خوبی ندارد.

  نوشیدن آب مرکبات
 اگر با معده خالی آب مرکبات میل کنید، اسید و فیبرهای موجود در آن به جدار دستگاه گوارش آسیب می‌زند و ممکن است تبعات ناخوشایندی برای سلامتی شما داشته باشد.

  قهوه و آدامس
 نوشیدن قهوه که باعث تحریک اسید معده  و جویدن آدامس که باعث ترشح اسید گوارشی می شود و ورم معده را درپی دارد با معده خالی هر کدام می‌تواند دردسرهایی را برای شما ایجاد کند .

  فعالیت فکری و بحث
 معده که خالی باشد کنترل خونسردی و حتی تنش‌های فکری  و روحی سخت می‌شود. بنابراین در چنین حالتی نباید تصمیم بگیرید و جر و بحث کنید. 

  رفتن به‌خرید
 این یکی جزو پیامدهای معده‌ خالی برای سلامت نیست بلکه به شکل  دیگری شما را اذیت می‌کند. وقتی با معده خالی  به خرید می‌روید نمی‌توانید انتخاب‌های درستی داشته باشید، بیشتر از حد نیاز خوراکی  می خرید ، همچنین اگر با معده خالی بخواهید خوراکی بخرید بیشتر به ولع‌انگیز بودن آن توجه خواهید کرد تا پرفایده بودنش.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: