کد خبر: ۳۱۴۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - 2022November 01
به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم، تجویز دارو باید بر اساس وضعیت بیماری افراد و ضرورت تجویز شود.

شفاآنلاین>سلامت>معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با توجه به این‌که سرم باید با تشخیص پزشک تجویز شود، شهروندان از اصرار به تجویز سرم خودداری کنند.

به گزارش شفاآنلاین:محسن رضایی آدریانی گفت: تجویز دارو بر اساس اخلاق پزشکی و مساله سودرسانی و ضرررسانی به بیماران است که باید مورد توجه پزشکان باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این‌که تجویز دارو باید بر اساس منطق، علم و نیاز بیمار باشد، عنوان کرد: سرم برای بیماری است که شرایط ویژه دارند و باید به تشخیص پزشک تجویز شود، ولی متاسفانه این چرخه گاهی معیوب است و پزشکان برای اکثر بیماران سرم تجویز می‌کنند.

او ادامه داد: تجویز منطقی دارو در کمیته تجویز دارو مورد تاکید است و اگر پزشکانی این مساله را رعایت نکنند، به آن‌ها تذکر داده می‌شود، در صورت تکرار برخورد می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: شهروندان که به علت‌های مختلف به پزشک مراجعه می‌کنند، درخواست داروی بیشتر نکنند، بلکه از مواد غذایی مغذی مانند انواع سوپ‌ها و میوه‌های تازه استفاده کنند.

رضایی تصریح کرد: متاسفانه برخی شهروندان تصور می‌کنند پزشکی که تعداد قلم داروی کمتری در نسخه می‌نویسد، از سواد کمتری برخوردار است.


به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم، تجویز دارو باید بر اساس وضعیت بیماری افراد و ضرورت تجویز شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: