کد خبر: ۳۱۴۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - 2022November 02
وزیر بهداشت بر آمادگی برای تولید واکسن ضد هر ویروسی تاکید کرد.
شفاآنلاین>سلامت>«بهرام عین‌اللهی» در همایش نکوداشت پدافند غیرعامل در نظام سلامت در هتل قلب تهران با اشاره اینکه دیروز فوتی کرونا صفر شد، گفت: کاهش تعداد فوتی‌های کرونا نشان دهنده موفقیت واکسیناسیون است و جنبش ضد واکسن سلامت مردم را به خطر می‌اندازد و به دلیل تهدیدات مراکز تولید واکسن ایرانی پیشرفته شده‌اند و آمادگی تولید واکسن علیه هر ویروسی را داریم.

به گزارش شفاآنلاین:وی افزود: هم اکنون جنگ‌ها برای به خطر انداختن سلامت و امنیت است و از آنجا که پیشگیری بهتر از درمان است، در سلامت انسان‌ها مهمترین مسئله سبک زندگی است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: دشمنان می‌کوشند سبک زندگی ایرانیان را به خطر بیاندازند و جوانان ایرانی به جای آنکه دنبال ورزش و تحرک و فعالیت اجتماعی باشند، شبانه روز زندگی خود را با تلفن همراه می‌گذرانند.

عین‌اللهی تاکید کرد: هم اکنون مهمترین پدافند غیرعامل سبک زندگی است و آموزش سبک زندگی درست باید از مدارس آغاز و باید به سلامت معنوی توجه شود.

وی گفت: ما در جنگ نظامی در منطقه قوی‌ترین کشور هستیم و در جهان هم در سطح کشور‌های پیشرفته قرار داریم، اما کافی نیست و باید تهدید‌های زیستی را بشناسیم و این احتیاج به واکسینه کردن ملت داریم تا مردم با تهدیدات آشنا شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ایران در دوران دفاع مقدس با جنگ شیمیایی مواجه شد و به سرعت مقابله با آن را اجرایی کرد و در درمان حملات شیمیایی دربین کشور‌های جهان مرجع هستیم و اکنون دشمن به دنبال جنگ اقتصادی است تا امنیت ایران را دچار اختلال کند.

عین‌اللهی ادامه داد: ما تحریم‌ها را با پدافند غیرعامل تبدیل به فرصت کردیم، قبل تحریم در بسیاری کالا‌ها واردکننده بودیم و حالا تولیدکننده شدیم و ما باید جنگ میکروبی را جدی بگیریم و آزمایشگاه‌ها باید به این امر توجه کنند؛ بزرگترین واحد جنگ میکروبی جهان در آمریکاست و کرونا هنوز یک علامت سوال بزرگ است و دیدیم که ترامپ وقتی کرونا گرفت به سرعت بهبود یافت. جنگ زیستی اکنون به مسائل ژنتیکی کشیده شده است و عوامل نفوذی می‌خواستند ذخایر ژنتیکی ما را به خارج از کشور منتقل کنند.

وی درباره امنیت غذایی گفت: اکنون جوانان ما به سبک زندگی غربی و فست فود روی آورده‌اند و باید به امنیت غذایی توجه شود؛ دشمنان دنبال اثرات طولانی مدت با آلودگی‌های غذایی هستند که باید با کمک سازمان پدافند غیرعامل در این زمینه کار کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه همه جنگ‌ها در ایران ناموفق بود، اما در جنگ جمعیت شکست خوردیم، افزود: رشد بالای ۴ جمعیت امروز به یک رسیده و ما شعار‌های غربی‌ها را سر دادیم و کاهش جمعیت وحشتناکی داریم و اگر همین روند ادامه یابد، کشور سالخورده خواهیم داشت و کشور سالخورده تهدید نیست.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: