کد خبر: ۳۱۴۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - 2022November 01
معاون بهداشت وزارت بهداشت بر تربیت فارغ التحصیلان علوم پزشکی براساس نیازهای روز جامعه تاکید کرده و گفت: آموزش ها باید به نحوی باشند که نیازهای جامعه را پاسخ دهند و سلامت و به خصوص حوزه بهداشت نیز از جمله نیازهای حیاتی و اولویت دار مردم است.
شفاآنلاین>سلامت>دکتر کمال حیدری در سمینار مدیران مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور؛ با محوریت آموزش جامعه نگر و پاسخگو، درخصوص نحوه تعامل معاونت های آموزشی و بهداشت برای تحقق پاسخگویی اجتماعی، گفت: موضوع آموزش جامعه نگر و پاسخگو مقوله بسیار مهمی است که امیدوارم با بهره گیری از نقطه نظراتی که در این سمینار مطرح شد، به آنها دست پیدا کنیم.
به گزارش شفاآنلاین:وی با بیان اینکه برای تدوین هر برنامه ای بر افق های بالادستی تاکید شده است، گفت: افق های بالادستی برای نیل به اهداف یک سری ابزار تعریف کرده اند و ابزار ما در حوزه سلامت و بهداشت، نیروی انسانی است.
معاون بهداشت وزارت بهداشت، موضوعاتی همچون سالمندی، پزشکی خانواده، سواد سلامت، فرزندآوری، جمعیت، پیشگیری از بیمارها، تغذیه و غیره را از جمله محورهایی عنوان کرد که نیازمند دید جامعه نگر و پاسخگو هستند.
وی گفت: بیشترین رویکرد ما در حوزه سلامت "درمان" و "سلامت از دست رفته" است، درحالیکه بهداشت بر درمان مقدم است و اگر بخواهیم تعریف درستی از سلامتی مطرح کنیم، با چهار بعد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی روبرو هستیم، اما تمام انرژی مان صرف بعد جسمی می شود، درحالیکه بعد اجتماعی، روانی و معنوی بسیار مهم بوده و حتی بر روی بعد جسمانی نیز تاثیر مستقیم می گذارند.
دکتر حیدری بر تربیت فارغ التحصیلان علوم پزشکی براساس نیازهای روز جامعه تاکید کرده و گفت: آموزش ها باید به نحوی باشند که نیازهای جامعه را پاسخ دهند و سلامت و به خصوص حوزه بهداشت نیز از جمله نیازهای حیاتی و اولویت دار مردم است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: