کد خبر: ۳۱۴۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - 2022October 30
علایم بالینی آنفلوآنزا بسیار به سرماخوردگی وکرونا شبیه است و روش‌های پیشگیری از آن هم تقریبا شبیه آنها است
شفاآنلاین>سلامت> سخنگوی ستاد کرونای البرز از افزایش قابل توجه مبتلایان به آنفلوآنزا در استان خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین:احمد مهدوی با اشاره به اینکه با شروع پاییز شاهد شیوع بیماری‌های ویروسی از جمله آنفلوآنزا هستیم، اظهار کرد: طی چند هفته گذشته تعداد مبتلایان به این ویروس افزایش قابل توجهی داشته و به نوعی در وضعیت پیک این بیماری قرار داریم.

وی با بیان اینکه آنفلوآنزا در کودکان شیوع بیشتری دارد، توضیح داد: برای پیشگیری از انتقال این بیماری باید والدین با حساسیت بیشتری در خصوص استفاده فرزندشان از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، حضور در کلاس با تهویه مناسب و حفظ بهداشت دست برخورد کنند.

این مسئول تاکید کرد: علایم بالینی آنفلوآنزا بسیار به سرماخوردگی وکرونا شبیه است و روش‌های پیشگیری از آن هم تقریبا شبیه آنها است.

مهدوی در پاسخ به اینکه تزریق واکسن آنفلوآنزا برای چه کسانی ضروری است، گفت: سالمندان، زنان باردار، کادر بهداشت و درمان، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و کودکان از جمله گروه‌هایی هستند که باید تزریق این واکسن را در برنامه‌های خود قرار دهند.

سخنگوی ستاد کرونای البرز اضافه کرد: برای کارکنان مراکز درمانی و کادر بهداشت و درمان این واکسن به صورت رایگان تزریق می‌شود ولی سایر گروه‌ها می‌توانند این واکسن را از داروخانه‌های سطح شهر تهیه و نسبت به تزریق آن اقدام کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه واکسن آنفلوآنزا به مقدار کافی در داروخانه های سطح استان توزیع شده و کمبودی در این حوزه وجود ندارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: