کد خبر: ۳۱۴۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - 2022October 25
تاکید رئیس جمهور این بوده که کمبود دارو نباشد و پرداختی از جیب مردم نیز نمی‌بایست افزایش یابد که هنوز با این مشکلات مواجه هستیم.
شفاآنلاین>سلامت> رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگرانی‌ها از تأمین منابع مالی طرح دارویار گفت: اگر منابع توسط سازمان برنامه و بودجه به موقع تأمین نشود، دچار مشکل خواهیم شد.

 به گزارش شفاآنلاین:حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مراسم روز ملی بیمه سلامت و رونمایی از صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج با اشاره به اجرای طرح دارویار اظهار کرد: این طرح بسیار بزرگی است با این حال هنوز پرداختی از جیب مردم بسیار زیاد است.

وی با اشاره به دستور و تأکید رئیس جمهور برای رفع کمبود دارو اظهار کرد: تاکید رئیس جمهور این بوده که کمبود دارو نباشد و پرداختی از جیب مردم نیز نمی‌بایست افزایش یابد که هنوز با این مشکلات مواجه هستیم.

شهریاری همچنین با ابراز نگرانی از سرنوشت طرح دارویار، گفت: نگران منابع مالی طرح دارویار هستیم و معلوم نیست با اضافه شدن داروهای دیگر، این منابع جوابگو باشد.اگر منابع توسط سازمان برنامه و بودجه به موقع تأمین نشود، دچار مشکل خواهیم شد.

وی تصریح کرد: ۲۷ قلم از ۳۶۶ قلم داروی پرمصرف وارد طرح دارویار شده است درحالی که از اول سال ۱۴۰۱ این اتفاق می‌بایست رخ می‌داد. نگرانی جدی من منابع مالی طرح دارویار است، با توجه به اینکه خیلی از داروهای گران هنوز تحت پوشش طرح نرفته است و اگر اینها هم وارد طرح شود معلوم نیست بودجه دارویار کفاف همه را بدهد یا خیر. این یک طرح ملی است و تنها مربوط به مجلس و وزارت بهداشت نیست و در این طرح از همه مهم‌تر سازمان برنامه و بودجه است که منابع مالی را به موقع تامین کرده و تخصیص دهد. در صورت عدم تامین منابع مردم مطالبه‌گری خواهند کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: چند روز قبل خدمت سران سه قوه نامه نوشتیم و مشکلات جدی این زمینه را مطرح کردیم. باید توان خود را به مردم بگوییم و شعارهایی ندهیم که عملی نشود تا مردم به ما بدبین شوند. دولت سیزدهم  و مجلس یازدهم به دولت و مجلس اصولگرا و اسلامی شناخته می‌شود و باید کارهایی انجام دهیم که حتما محقق شود که مردم ناراحت نشوند. خواهش می کنم اولا داروهایی که هرینه زیادی برای مردم دارد حتما وارد طرح دارویار شود. بنده نوعی توان مالی خوبی دارم و احتیاجی هم به پول بیمه ندارم اما باید برای بیمار مستضعف که شاید حقوق کمتر از یک میلیون در ماه بگیرد هم فکر شود.

وی تأکید کرد: از وزیر بهداشت می‌خواهیم داروهایی که مورد نیاز مردم است و توانایی پرداخت آنها را ندارند، حتماً تحت پوشش طرح دارویاری قرار گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: