کد خبر: ۳۱۴۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - 2022October 24
مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان با اشاره به کمیاب شدن دارو‌های خارجی این بیماران در پی اعمال تحریم‌ها گفت: گاهی در یک ماه، برخی اقلام دارویی خارجی تنها برای چند بیمار تالاسمی تامین می‌شود.
شفاآنلاین>سلامت> مریم خوش‌اخلاق با اشاره به آثار تحریم بر کمبود دارو‌های بیماران تالاسمی اظهار کرد: دارو‌های خارجی بیماران تالاسمی بسیار کمیاب هستند و گاه در یک ماه، برخی اقلام دارویی خارجی تنها برای چند بیمار تالاسمی تامین می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین:وی افزود: با اعمال تحریم‌ها میزان کمبود دارو‌های خارجی بسیار زیاد شده به گونه‌ای که حدود دو ماه است بیماران منتظر داروی دسفرال هستند.

مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان گفت: هر چند داروی ایرانی وجود دارد، اما برخی بیماران تالاسمی به این دارو‌ها حساسیت دارند و دارو را مصرف نمی‌کنند.

وی گفت: مصرف نکردن دارو موجب می‌شود بیماران تالاسمی دچار سلسه بیماری‌ها و عوارض از جمله بزرگ شدن و درگیری قلب، از کار افتادن کبد، تحت تاثیر قرار گرفتن همه اندام‌های داخلی بدن و حتی ابتلا به دیابت شوند و در نهایت این عوارض منجر به مرگ این بیماران می‌شود.

خوش‌اخلاق تصریح کرد: به تازگی یکی از بیماران تالاسمی در تهران به دلیل حساست به دارو‌های ایرانی و استفاده نکردن از دارو، فوت کرده است.

مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان با اشاره به قرار گرفتن دارو‌های ایرانی بیماران تالاسمی تحت پوشش بیمه بیان کرد: اکنون مشکلی بابت هزینه دارو‌ها نیست، زیرا دارو‌های ایرانی صددرصد تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند، اما همچنان بیماران سیکل سل دفترچه خاص ندارند و برای دریافت خدمات خصوصی باید هزینه پرداخت کنند، اما دارو‌ها را به صورت رایگان از بیمارستان بقایی اهواز دریافت می‌کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: