کد خبر: ۳۱۳۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - 2022October 22
روابط عمومی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، پیرامون اقدامات انجام شده در حوادث اخیر، بیانیه ای صادر کرد.
شفاآنلاین>سلامت>روابط عمومی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، پیرامون اقدامات انجام شده در حوادث اخیر، بیانیه ای صادر کرد.

 به گزارش شفاآنلاین:در این بیانیه، خطاب به اعضای مجمع عمومی نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، آمده است: ضمن تشکر از دغدغه‌های دلسوزانه همه شما عزیزان در خصوص حوادث اخیر و بنابر ضرورت اطلاع رسانی اقدامات انجام شده توسط سازمان نظام پزشکی و پیگیری‌های صورت گرفته در راستای مطالبات ارکان مختلف سازمان و اعضای جامعه پزشکی کشور، موارد زیر به استحضار رسانده می‌شود:

۱- پس از فوت تأسف بار مرحومه خانم مهسا امینی در روز جمعه مورخ ۲۵/‏۰۶/‏۱۴۰۱‬ رئیس کل سازمان در تاریخ یکشنبه ۲۷/۰۶/۱۴۰۱، با حضور در بیمارستان کسری و جلسه با مدیر عامل و مسئول فنی بیمارستان روند بستری و اقدامات درمانی انجام شده و پرونده را بررسی و نظرات افراد حاضر در جلسه استماع شد.

۲- در تاریخ ۲۸/‏۰۶/‏۱۴۰۱‬ رئیس سازمان طی تماس تلفنی با دادستان کل کشور و معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و دبیر شورای امنیت کشور، ضمن اعلام دغدغه جامعه پزشکی، خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب پزشکی شد.

۳- در تاریخ ۲۸/‏۰۶/‏۱۴۰۱‬ طی نامه‌ای به وزیر کشور درخواست شد کمیته حقیقت یاب پزشکی با حضور سازمان نظام پزشکی و نماینده انجمن‌های علمی ذی ربط تشکیل شود

۴- در تاریخ ۲۹/‏۰۶/‏۱۴۰۱‬ در جلسه‌ای با حضور وزیر کشور و معاون امنیتی انتظامی، ضمن بیان دغدغه‌ها و مطالبات جامعه پزشکی درخواست کتبی تشکیل کمیته حقیقت یاب تقدیم وزیر کشور شد که مورد استقبال وی قرار گرفت.

۵- همان روز ۲۹/۰۶/ ۱۴۰۱ متعاقب نامه دبیر شورای امنیت کشور جهت تشکیل کمیته مذکور، طی نامه‌ای از انجمن‌های علمی درخواست شد نماینده انجمن را جهت حضور در جلسه معرفی نمایند.

۶- عصر همان روز (۲۹/۰۶/۱۴۰۱) با حضور نمایندگان انجمن‌های علمی مذکور و ریاست سازمان پزشکی قانونی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی، معاون درمان
وزارت بهداشت و نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اولین جلسه در وزرات کشور و در حضور دبیر شورای امنیت کشور برگزار و همه جوانب موضوع و مستندات پرونده به طور کامل بررسی شد.

۷-پ یرو انتشار CT اسکن مغز منتسب به خانم امینی، در تاریخ ۲۹/‏۰۶/‏۱۴۰۱‬ سازمان نظام پزشکی طی استعلامی از بورد رادیولوژی درخواست کرد نظر علمی خود را در خصوص یافته‌های CT اسکن مذکور اعلام نماید.

۸- در تاریخ ۳۰/‏۰۶/‏۱۴۰۱‬ طی نامه‌ای به وزیر کشور، بر ادامه کار کمیته تا نتیجه نهایی و نیز استفاده از ظرفیت عظیم انجمن‌های علمی-تخصصی در راستای دفاع از حقوق مردم تاکید شد.

۹- متعاقب در خواست تعدادی از اعضای مجمع عمومی نظام پزشکی از رئیس سازمان پزشکی قانونی دال بر لحاظ نمودن دقت و رعایت موازین علمی در بررسی پرونده، این درخواست حضوری تحویل رئیس سازمان پزشکی قانونی شد که در تاریخ ۰۲/‏۰۷/‏۱۴۰۱‬ خطاب به رئیس مجمع عمومی پاسخ آن از سوی پزشکی قانونی واصل شد.

۱۰- در پی دغدغه تعدادی از همکاران در خصوص احتمال استفاده غیر درمانی از آمبولانس‌ها و نیز حمله به آمبولانس‌های در حال مأموریت، در تاریخ ۰۶/‏۰۷/‏۱۴۰۱‬ طی مکاتبه‌ای با دبیر شورای امنیت کشور، این موضوع منعکس و علاوه بر آن طی جلسات و تماس‌های متعدد با نهادهای ذی ربط موضوع پیگیری شد.

۱۱- پیرو نامه تعدادی از اعضای جامعه پزشکی و رؤسای شعب نظام پزشکی کشور مبنی بر پیگیری برخی نگرانی‌ها و دغدغه‌ها، خطاب به ریاست کل سازمان، رئیس شورای عالی و رئیس مجمع عمومی، رئیس کل سازمان طی تماس با ریاست مجمع و شورای عالی مراتب را مطرح و پس از کسب نظرات و ارشادات ایشان و نیز ارائه گزارش پیگیری‌های انجام شده، علاوه بر طرح مفاد نامه مذکور در جلسات متعدد با مسئولین امنیتی، انتظامی و قضائی کشور، طی مصاحبه‌ای با یک خبرگزاری رسمی، این درخواست‌ها و نگرانی‌ها و مواضع سازمان را به صورت علنی بیان نمودند.

۱۲- به رغم برخی برداشت‌ها از متن تقطیع شده مصاحبه توسط تعدادی از همکاران، در این مصاحبه به وضوح بر موارد ذیل تاکید شد:

- رسیدگی به پرونده خانم امینی با صداقت کامل

- درمان همه مصدومین در همه مراکز درمانی بدون سوگیری

- استفاده از خودروهای امدادی در راستای وظیفه اصلی خود

- در کنار مردم بودن جامعه پزشکی و پیگیری خواسته‌ها و بیان اعتراضات خود از مسیر منطقی

- لزوم ایجاد فضای امن برای بیان انتقادها و اعتراضات در کشور

- معترضین و منتقدین مدافع تمامیت ارضی کشور و خواهان پیشرفت کشور هستند

- جامعه پزشکی ضمن بیان اعتراضات و انتقادات خود با اغتشاش و آسیب زدن به اموال عمومی مخالف است.

- استفاده برخی عناصر تجزیه طلب و اغتشاش گر از این حادثه و مخدوش کردن فضای اعتراض مسالمت آمیز، مردود و غیرقابل قبول است و لازم است مرز اعتراض از اغتشاش توسط مسئولین کشور جدا شود. لذا در هیچ جای این مصاحبه، مطلبی دال بر اینکه معترضین، اغتشاشگر هستند بیان نشده است.

۱۳- متعاقب درخواست همکاران برای پیگیری وضعیت بازداشت شدگان احتمالی جامعه پزشکی، طی نامه‌ای به دادستان کل کشور و در تماس‌های متعدد رئیس کل سازمان با مسئولین امنیتی و قضائی مختلف، موضوع در حال پیگیری است.

۱۴- در جلسه شورای عالی سازمان نظام پزشکی (۰۷/۰۷/۱۴۰۱) و نیز در جلسه مجمع انجمن‌های علمی پزشکی مورخه (۲۰/۰۷/۱۴۰۱) گزارش اقدامات انجام شده و پرونده مذکور توسط رئیس کل سازمان به اطلاع اعضا رسانده شد.

۱۵- تمامی مراتب فوق به طور کامل و مستند در زمان برگزاری مجمع عمومی سازمان، به حول و قوه الهی، به استحضار اعضای مجمع رسانده خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: