کد خبر: ۳۱۳۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - 2022October 21
مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت فضای مجازی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: سامانه ملی باروری سالم با هدف انجام اقدامات یکپارچه غربالگری مادران باردار در آبان‌ماه امسال راه‌اندازی می‌شود.
شفاآنلاین>سلامت>امین بیگلرخانی صبح امروز در  نشست هم‌اندیشی با اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار داشت: عمده اقدامات صورت گرفته در مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیگیری ویژه موضوع پرونده جامع الکترونیک سلامت بوده و خوشبختانه با اقدامات صورت در آینده‌ای نزدیک، شاهد رونمایی از این پروژه بزرگ خواهیم بود و راه‌اندازی پرونده جامع الکترونیک سلامت تأثیر مستقیمی بر روی ارتقای سلامت عموم مردم دارد.

به گزارش شفاآنلاین:وی بیان کرد: در حوزه‌های مختلفی همچون بهره‌برداری از تکنولوژی‌های روز هوش مصنوعی اقدامات شاخص زیادی صورت پذیرفته که می‌توانیم با استفاده از امکانات و ویژگی‌های آن در زمینه مراقبت‌های بهداشتی و ارائه پیشنهادات به مردم در حوزه سلامت عملکرد مؤفقی داشته باشیم.

مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت فضای مجازی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: همچنین در حوزه مربوط به تأمین امنیت اطلاعات مرتبط با حوزه سلامت شهروندان هم اقدام قابل توجهی صورت پذیرفته و در این خصوص استانداردهایی تبیین شده است.

پیشتازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سطح کشور در حوزه سلامت الکترونیک

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قطب 9 از جمله دانشگاه‌ها و قطب‌های مؤفق و پیشتاز کشور در حوزه سلامت الکترونیک است و عملکرد این دانشگاه به الگویی مؤفق برای دیگر نقاط کشور تبدیل شده است و می‌بینیم که محصولات تولیدی در مشهد در تمامی نقاط کشور مورد استفاده قرار گرفته است و از تمامی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور خواسته‌ایم تا در مسیر پیشرفت در حوزه سلامت الکترونیک از تجربه گران‌بهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد به‌خوبی استفاده کنند.

مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت فضای مجازی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در آخرین ارزیابی صورت گرفته در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جایگاه اول کشور در زمینه‌های مختلفی همچون پرونده‌های الکترونیک، سامانه سطح یک، نسخه‌نویسی الکترونیک و بیمارستان هوشمند قرار گرفته است.

بیگلرخانی با تأکید بر اینکه مهمترین اقدام پیش رو فعال شدن سامانه اقدامات یکپارچه غربالگری مادران باردار بوده است، گفت: پیرو تأکید ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سامانه ملی باروری سالم در آبان ماه امسال راه‌اندازی خواهد شد و در این سامانه چندین پنل یکپارچه نسخه نویسی الکترونیک برای پزشکان تخصص‌های مختلف از جمله زنان و زایمان وجود دارد و در کنار آن برقراری ارتباط مؤثر با مراکز تصویربرداری، سونوگرافی و آزمایشگاهی دیده شده و نکته دیگر اینکه تمامی مراحل بارداری در این سامانه قابل رصد است.

وی افزود: ما این کار را پیرو عمل به فرامین مقام معظم رهبری در حوزه فرزندآوری و افزایش و جوانی جمعیت در حوزه تخصصی‌مان انجام دادیم تا به سهم خودمان در تحقق این فرمان معظم له انجام وظیفه نماییم.

مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت فضای مجازی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ذکر این نکته که مشابه برنامه سامانه ملی باروری سالم را در دیگر حوزه‌ها هم داریم، تأکید کرد: ما در گام نخست با توجه به اهمیت بسیار زیاد موضوع فرزندآوری و افزایش جمعیت در حوزه غربالگری مادران باردار ورود پیدا کردیم و پس از آن ایجاد بانک ناباروران را با توجه به حمایت ویژه دولت از زوجین نابارور داریم و در ادامه نیز سامانه‌‌های مرتبط با حوزه‌ غربالگری‌ سرطان و دیگر موضوعات را فعال خواهیم کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: