کد خبر: ۳۱۳۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - 2022October 19
همانطور که می دانید دندان ها می توانند بر روی ظاهر شما و سلامتی تاثیر مستقیمی داشته باشند. که این دو عامل دارای اهمیت بسیار زیادی هستند. به همین دلیل نیز در طول تاریخ، انسان ها همواره به دنبال روشی برای جایگزینی دندان های از دست رفته خود بودند.

شفاآنلاین>سلامت>به همین دلیل درمان های زیادی برای بی دندانی ارائه شده است. البته باید گفت که تمام آنها دارای کاربرد بالایی نیستند. بهترین درمان برای بی دندانی را می توان ایمپلنت دندان نامید که دارای ویژگی های بسیار زیادی است. ما در این مقاله قیمت ایمپلنت دندان چگونه محاسبه می شود؟ را پاسخ می دهیم.

قیمت ایمپلنت دندان

به گزارش شفاآنلاین:همانطور که شما هم می دانید افراد بسیار زیادی در سرتاسر دنیا دارای بی دندانی می باشند و از این بیماری رنج می برند. این افراد دارای شرایط مالی متفاوتی می باشند به همین دلیل نیز قیمت ایمپلنت دنداندارای اهمیت بسیار زیادی است.

قیمت ایمپلنت دندان چگونه محاسبه می شود؟

محاسبه قیمت دقیق ایمپلنت دندان یکی از کار های دشوار است. اگر قصد دارید قیمت ایمپلنت دندان را به صورت دقیق محاسبه نمائید به شما پیشنهاد می شود در یک جلسه مشاوره با پزشک متخصص شرکت نمائید. زیرا قیمت ایمپلنت دندان به عوامل متفاوتی بستگی دارد. در این مقاله عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت دندان را بررسی می کنیم.

تاثیر برند بر قیمت ایمپلنت دندان

همانطور که در بالا نیز اشاره شد ایمپلنت دندان دارای مزایای بسیار زیادی است از طرفی نیز بیماران بسیار زیادی دارای بی دندانی هستند همین موارد نیز باعث شده تا برند های مختلفی در سرتا سر دنیا مشغول به ساخت ایمپلنت های دندانی شوند.

قیمت ایمپلنت دندان چگونه محاسبه می شود؟

شما می توانید برای درمان خود از برند های متفاوتی استفاده نمایید که همین موضوع باعث می شود قیمت ایمپلنت دندان وابسته به برند انتخابی شما باشد و انواع ایمپلنت دندان مختلفی را انتخاب کنید. برای مثال می توان گفت قیمت ایمپلنت اشترومن با قیمت ایمپلنت کره ای  متفاوت است. بهتر است برای انتخاب برند ایمپلنت از دکتر متخصص مشورت دریافت نمائید.

عوامل ایجاد تفاوت قیمت در بین برند ها

همانطور که در بالا مشاهده کردید برند های متفاوت دارای قیمت های مختلف هستند. این تفاوت قیمت در برخی از موارد به علت میزان کیفیت آنها است و در برخی از موارد به علت تکنولوژی به کار رفته در ساخت ایمپلنت های دندانی می باشد. از طرفی برخی از برند ها دارای ضمانت می باشند پس به طبع دارای قیمت بالاتری نیز می باشند.

تفاوت قیمت در کشورهای سازنده ایمپلنت

برای آنکه بهتر متوجه تفاوت قیمت برند های ایمپلنت سازی شوید قصد داریم آنها را به چند دسته تقسیم کنیم و به صورت کلی آنها را با یک دیگر مقایسه کنیم. البته باید گفت در برخی از موارد ممکن است این مقایسه صحیح نباشد. به صورت کلی می توان گفت قیمت ایمپلنت های آمریکایی از ایمپلنت های سوئیسی و اروپایی بالاتر است همچنین قیمت ایمپلنت های اروپایی از ایمپلنت های کره ای بالا تر می باشد.

استفاده از برند های بی کیفیت

برخی از برند ها دارای قیمت پایین می باشند اما کیفیت بالایی ندارند. ما به شما پیشنهاد می کنیم که از این برند ها استفاده نکنید زیرا احتمال موفقیت درمان بسیار پایین می باشد. از طرفی نیز ممکن است به سلامتی شما آسیب های جبران ناپذیری وارد شود.

تاثیر میزان تخصص بر قیمت ایمپلنت

قیمت ایمپلنت دندان چگونه محاسبه می شود؟

بسیار واضح می باشد که دکتر های دندان پزشک متفاوتی وجود دارند که میزان تخصص هر کدام از آنها متفاوت است. به همین دلیل نیز میزان دستمزد هر پزشک برای انجام ایمپلنت دندان متفاوت می باشد. اما ما به شما پیشنهاد می کنیم تا برای انجام این درمان از پزشکی متخصص استفاده نمائید تا شانس موفقیت درمان شما افزایش یابد.

تاثیر نوع ایمپلنت بر قیمت

با گذشت زمان و پیشرفت علم، ایمپلنت دندان نیز پیشرفت کرد به همین دلیل انواع متفاوتی از آن ارائه شده است. در برخی از این روش ها از تکنولوژی های جدید استفاده می شود به همین دلیل نیز قیمت آنها تغییر می کند. برای مثال می توان گفت قیمت ایمپلنت فوری با ایمپلنت معمولی فرق می کند.

تاثیر تعداد پایه ی مورد استفاده

فیکسچر یکی از محصولاتی می باشد که در این درمان مورد استفاده قرار می گیرد. نام دیگر این محصول پایه ایمپلنت می باشد که در درون استخوان فک شما قرار می گیرد و پس از گذشت مدتی با آن جوش می خورد. در حقیقت وظیفه فیکسچر همانند ریشه دندان طبیعی شما می باشد و استحکام دیگر بخش های این درمان را حفظ می کند.

همانطور که می دانید شرایط درمانی افراد مختلف، متفاوت می باشد به همین دلیل برای درمان آنها به پایه ایمپلنت های متفاوتی نیاز می باشد همچنین تعداد پایه ی مورد نیاز در افراد مختلف، متفاوت می باشد. این تفاوت در تعداد پایه و نوع آنها باعث تغییر قیمت ایمپلنت می شود.

تاثیر درمان های جانبی بر قیمت ایمپلنت

در برخی از شرایط افراد برای انجام ایمپلنت دندان نیازمند درمان های جانبی می باشند. این درمان های جانبی دارای هزینه های مخصوص به خود هستند. به همین دلیل یکی از مواردی که بر روی قیمت ایمپلنت تاثیر گذار می باشد درمان های جانبی است. شما برای آنکه بدانید به درمان های جانبی نیاز دارید باید یک جلسه مشاوره با پزشک مخصوص داشته باشید.

تاثیر نوع روکش

پس از اینکه تمام مراحل ایمپلنت دندان به اتمام رسید نوبت ساخت روکش می باشد. شما می توانید نسبت به خواسته های خود روکش های متفاوتی را سفارش بدهید که انواع مختلفی دارند. این روکش ها نسبت به یک دیگر قیمت های مختلفی دارند. پس می توان گفت نوع روکش می تواند بر روی قیمت ایمپلنت تاثیر گذار باشد.

تجهیزات مورد استفاده در مطب های دندان پزشکی

در اول باید گفت قیمت ایمپلنت دندان در مطب های مختلف می تواند متفاوت باشد. ولی در برخی از مواقع این تفاوت قیمت به علت تجهیزاتی می باشد که در آنها مورد استفاده قرار می گیرد. در بعضی از مطب ها از تجهیزات پیشرفته تری استفاده می شود که به طبع آن قیمت ایمپلنت دندان در آن مطب بالاتر است.

انتخاب قیمت یا کیفیت در ایمپلنت دندان

همه افراد فکر می کنند که اجناس با کیفیت دارای قیمت های بسیار بالایی هستند. در این باره می توان گفت شما می توانید در یک جلسه مشاوره با متخصص قابل اعتماد، شرایط خود را مطرح کنید و نسبت به این شرایط اقدام به درمان نمائید.

همانطورکه شما در بالا نیز مشاهده کردید عوامل متفاوتی بر قیمت ایمپلنت تاثیر می گذارد. پس بهتر است فردی مطلع نسبت به شرایط، شما را راهنمایی کند. در این وضعیت شما توانسته اید هم کیفیت مورد نظر را بدست آورید و هم از نظر اقتصادی متحمل هزینه های بسیار بالا نشده اید.

چه مواردی در ایمپلنت دندان بسیار مهم هستند؟

برخی از مواردی که در بالا گفته شد بسیار مهم هستند. شما می توانید این موارد را با قیمت های پایین تری نیز به دست آورید ولی ما به شما این پیشنهاد را نمی کنیم زیرا می تواند بر روی درصد موفقیت و سلامتی شما تاثیر گذار باشد. این موارد مهم به شرح زیر می باشد:

  • برند انتخابی
  • پزشک متخصص
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: