کد خبر: ۳۱۳۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - 2022October 16
محققان یکی از شرکت‌های فناور، زخم‌پوش‌هایی بر پایه پرده آمنیون برای درمان زخم‌های سوختگی به تولید رساند.
شفاآنلاین>سلامت>محقق بخش تحقیق و توسعه یک شرکت فناور گفت: این شرکت محصولات خود را در دو دسته «زخم‌پوش‌ها» و «بند آورنده‌های خونی» به تولید رسانده است.

به گزارش شفاآنلاین:طهورا ابراهیمی، یکی از محصولات این شرکت را زخم‌پوش‌های بر پایه پرده آمنیون عنوان کرد و افزود: پرده آمنیون که دور جنین در شکم مادر قرار گرفته است، حاوی مقادیر زیادی از مواد مغذی و فاکتورهای رشد است و ما از این ماده در درمان انواع زخم‌های مزمن بهره بردیم.

وی با بیان اینکه کاربرد اصلی این نوع زخم پوش‌ها برای زخم‌های سوختگی است، گفت: ویژگی مهم این محصول آن است که بعد از مدتی جذب بدن می‌شود و به همین دلیل بیمار در زمان تعویض پانسمان احساس ناراحتی‌ نخواهد داشت.
آقای ابراهیمی نوع دیگر زخم‌پوش‌های تولید شده در این شرکت‌ را زخم‌پوش‌های چند لایه ذکر کرد و افزود: این زخم‌پوش برای زخم‌های فشاری مانند زخم‌های دیابتی و زخم‌های ناشی از بیماری پروانه‌ای (EB) استفاد می‌شود.

وی گفت: از آنجایی که این نوع زخم‌پوش‌ها در ایران وارداتی است، ایران به دلیل اعمال تحریم‌ها، دسترسی به این نوع زخم پوش‌ها ندارد، از این رو بیماران پروانه‌ای با مشکلات زیادی برای دسترسی به این نوع زخم‌پوش‌ها مواجه هستند.

آقای ابراهیمی خاطر نشان کرد: این محصول فاز تست‌های بالینی و نیمه صنعتی را طی می‌کند.

به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به گفته این پژوهشگر، این زخم‌پوش‌ها به دلیل دارا بودن پوشش‌های پلی یورتانی، حالت فومی و خواص مکانیکی خوبی دارد و می‌تواند از ۳ تا ۷ روز بر روی زخم باقی بماند و بدین ترتیب می‌توان شرایط زندگی را برای بیماران پروانه‌ای بهبود بخشید.
وی افزود: این زخم پوش دارای ۳ لایه است که لایه اول چسبی است که در زمان برداشتن از روی زخم، آسیب دوباره‌ای بر روی پوست ایجاد نمی‌کند. لایه دوم یک لایه پلی یورتانی و یک لایه حمایتی نیز برای زخم پوش در نظر گرفته شده است.
به گفته این محقق، این محصولات دارای افزودنی‌های نانویی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: