به گزارش شفاآنلاین:پس از انجام جستجوهای گسترده، محققان در نهایت ۳۵ مطالعه را در بررسی خود وارد کردند. یافتههای آنان نشان داد که قرار گرفتن در معرض ویدیوهای همسن و سالان در مورد تغذیه سالم، باعث افزایش مصرف سبزیجات در بین کودکان شد، اما این تاثیرپذیری را کودکان از شخصیتهایی که درشبکههای اجتماعی دنبال کننده دارند (اینفلوئنسرها)، نداشتند.
به علاوه دانشمندان دریافتند که استفاده از شبکههای اجتماعی در بین کودکان و نوجوانان با حذف صبحانه، افزایش مصرف میان وعدههای ناسالم و نوشیدنیهای شیرینشده با شکر و کاهش مصرف میوهها و سبزیجات مرتبط است.
بر اساس نتایج نظر میرسد قرار گرفتن در معرض رسانهها و شبکههای اجتماعی منجر به الگوهای غذایی نامطلوب هم در کودکان و هم در نوجوانان میشود.
یافتههای این تحقیق میتواند به طراحی مداخلات تغذیهای مناسب برای اصلاح الگوی غذایی این گروه سنی کمک کند. به علاوه کاهش نظارت بر تبلیغات فضای مجازی و محدود کردن کودکان و نوجوانان برای قرار گرفتن در معرض این شبکهها شاید بتواند به بهبود عادات غذایی و پیامدهای سلامتی در این گروه سنی کمک کند.