کد خبر: ۳۱۳۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - 2022October 11
با توجه به اینکه فرآیند اجرایی این تفاهمنامه با استفاده از ظرفیت دفاتر خدمات سلامت بعنوان بخش غیردولتی و مردم نهاد پیگیری می شود موفقیت آن دو چندان ارزیابی می شود.
شفاآنلاین>سلامت>تفاهمنامه سه جانبه همکاری و بهره گیری از ظرفیت دفاتر خدمات سلامت در استقرار و توسعه الگوی «طیب» بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، موسسه کیفیت رضوی و شرکت سلامت الکترونیک مبین ایرانیان(ساما) به امضا رسید.

به گزارش شفاآنلاین:تفاهمنامه همکاری سه جانبه همکاری در استقرار و توسعه الگو/نشان «طیب» بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی( مرکز هماهنگی امور اقتصادی)، موسسه کیفیت رضوی(آستان قدس رضوی) و شرکت سلامت الکترونیک مبین ایرانیان(ساما) مدیر طرح دفاتر خدمات سلامت با محوریت بهره گیری از ظرفیت شبکه دفاتر خدمات سلامت در استقرار و توسعه الگو/نشان طیب روز گذشته به امضا رسید.

دکتر حمید اسدی معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این رابطه عنوان کرد: الگوی «طیب» ارائه شده توسط موسسه کیفیت رضوی بر اساس مبانی هستی شناسانه اسلامی، طراحی شده و می تواند شاخص های حیات طیب را احصاء و تبیین کند و به نوعی زمینه ساز احیای سبک زندگی ایرانی_اسلامی که از ارکان بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در راستای تمدن سازی نوین اسلامی است، شود.


دکتر اسدی با بیان اینکه نقش دستگاه های دولتی در اجرای این الگو، تسهیل گری و کارسازی است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فرآیند اجرایی این تفاهمنامه با استفاده از ظرفیت دفاتر خدمات سلامت بعنوان بخش غیردولتی و مردم نهاد پیگیری می شود موفقیت آن دو چندان ارزیابی می شود.


وی سبک زندگی اسلامی است و محوریت و گستره اصلی آن روی محصولات و خدماتی است که بر سبک زندگی اثرگذاری بالایی دارند.


دکتر اسدی افزود: الگوی طیب، یک چارچوب فرآیندی (از تولید تا مصرف) و جامع (با محاسبه اثر همه عوامل مؤثر) و دارای پنج رکن آراستگی، حلیت، سلامت، اصالت است.
معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت همچنین عنوان کرد: دفاتر خدمات سلامت سراسر کشور که پیش ازین در راستای اجرای سیاست‌های کلی نظام اداری و سیاست های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری، قانون مدیریت خدمات کشوری و به منظور توسعه مشارکت بخش خصوصی و تعاونی در ارائه خدمات، چابک سازی و کاستن از مداخلات اجرایی دولت با هدف ارتقای کیفیت خدمات و کالاهای سلامت‌محور توسط وزارت بهداشت، راه اندازی شده اند در حوزه‌های مراکز و موسسات درمانی، باشگاههای ورزشی، مراکز و اماکن عمومی اعم از رستوران و آشپزخانه ها، هتل ها، صنوف و اماکن تهیه و توزیع محصولات غذایی، دامی و دارویی و مشابه آن با فرهنگسازی، تشویق و ترغیب اصناف به ارائه کالاها و خدمات مطابق الگوی طیب و کارگزاری و ممیزی آن با نظارت وزارت بهداشت و تحت مدیریت شرکت ساما در توسعه و استقرار این الگو همکاری و نقش به سزایی خواهند داشت.


وی در پایان تاکید کرد: این تفاهمنامه گام بلندی در توسعه و تعالی الگوی طیب با بهره‌گیری از ظرفیت کم نظیر شبکه رو به گسترش دفاتر خدمات سلامت و دانش آموختگان جوان حوزه سلامت شاغل در این دفاتر در سراسر کشور خواهد بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: