کد خبر: ۳۱۲۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - 2022October 05
متأسفانه شاهد پدیده زشت سالمند طرد شده و تنها هستیم که قاعدتاً در فرهنگ ما نباید شیوع داشته باشد. از آنجا که خواسته و ناخواسته در برابر تهاجم فرهنگی غرب قرار گرفته‌ایم، باید راهکار آن را در بازگشت به فرهنگ عظیم خودمان بیابیم
شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل سلامت شهرداری تهران، با اشاره به آسیب های پدیده سالمند تنها ، گفت: سالمندان از مسائل فرهنگی و اجتماعی بیشتر آسیب می‌بینند.

 به گزارش شفاآنلاین:حمید صاحب، در جشن ویژه ۲۵۰ سالمند با ۵۰ سال زندگی مشترک که نوه‌های آنها نیز حضور داشتند، افزود: شهرداری به عنوان یک نهاد تنها مکلف به اجرای مسائل کالبدی شهر نیست و باید به حال دل شهروندان نیز توجه داشته باشد؛ امری که معمولاً مورد غفلت واقع می‌شود. نباید سلامت را به تندرستی تقلیل دهیم، بلکه تأثیر مسائل فرهنگی بر روحیه شهروندان نیز اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به این موضوع که این مراسم برای تکریم سالمندانی که ۵۰ سال زندگی شیرین را گذرانده‌اند و اکنون در فصل برداشت میوه‌های رنگارنگ هستند، برگزار شد، گفت: این مراسم فرصتی است که تجربه یک زندگی موفق را به زوج‌های جوان خانواده منتقل کنند.

صاحب افزود: متأسفانه شاهد پدیده زشت سالمند طرد شده و تنها هستیم که قاعدتاً در فرهنگ ما نباید شیوع داشته باشد. از آنجا که خواسته و ناخواسته در برابر تهاجم فرهنگی غرب قرار گرفته‌ایم، باید راهکار آن را در بازگشت به فرهنگ عظیم خودمان بیابیم؛ امری که در دستور کار نهادهای فرهنگی و همچنین شهرداری تهران قرار دارد.

مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران با اشاره به نیازهای سالمندان گفت: ما قبل از اینکه کالبد شهر را مناسب سازی کنیم، باید روان شهر را آماده کنیم؛ زیرا سالمندان از مسائل فرهنگی و اجتماعی بیشتر آسیب می‌بینند؛ مخصوصاً که اخیراً شاهد پدیده کم فرزندی هم هستیم.

صاحب تأکید کرد: هیچ ارکانی نمی‌تواند این موضوع را به تنهایی برطرف کند و جامعه سالمندان باید از طریق مطالبه گری آن را پیگیری کنند. وظیفه ما نیز توانمندسازی شهروندان برای این کار است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: