کد خبر: ۳۱۲۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - 2022October 03
می‌شود هر دو واکسن را با فاصله مناسب، تزریق کرد و از این بابت مشکلی وجود ندارد. لذا نمی‌شود گفت اگر واکسن آنفلوآنزا را زدیم، واکسن کرونا نزنیم.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران بر ضرورت تزریق هر دو واکسن آنفلوآنزا و کرونا تاکید کرد و گفت: انتظار می رود امسال با افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا در کشور مواجه شویم.

 به گزارش شفاآنلاین:ایرج خسرونیا در پاسخ به این سوال که آیا تزریق واکسن آنفلوآنزا در اولویت است یا دوز یادآور واکسن کرونا، اظهار داشت: می‌شود هر دو واکسن را با فاصله مناسب، تزریق کرد و از این بابت مشکلی وجود ندارد. لذا نمی‌شود گفت اگر واکسن آنفلوآنزا را زدیم، واکسن کرونا نزنیم.

وی با عنوان این مطلب که پیش بینی می‌شود امسال شاهد افزایش موارد ابتلاء به آنفلوآنزا باشیم، افزود: با توجه به کم شدن موارد کرونا و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، انتظار می‌رود با افزایش موارد آنفلوانزا در جامعه مواجه شویم.

خسرونیا با بیان این موضوع که موارد مرگ و میر آنفلوآنزا کمتر از کرونا نیست، ادامه داد: متأسفانه مردم، آگاهی زیادی از بیماری آنفلوانزا ندارند. در حالی که وقتی همه گیری آنفلوانزا رخ می‌دهد، شاهد موارد بستری و مرگ و میر هستیم.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران تاکید کرد: اولویت تزریق واکسن آنفلوآنزا با افرادی است که بیماری‌های زمینه‌ای، مزمن، دیابت، سرطان و…، دارند.


برچسب ها: دبایت ، آنفولانزا ، سرطان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: