کد خبر: ۳۱۲۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - 2022October 02
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: اگر خانمی بیش از دو بار عمل سزارین قبلی انجام دهد با دستور پزشک می‌تواند مجددا باردار شوند.
شفاآنلاین>سلامت>دکتر شهناز برات درباره امکان بارداری خانم‌ها بعد از انجام دو بار عمل سزارین اظهارکرد: اگر خانمی بیش از دو بار عمل سزارین انجام داده، می‌تواند با مشورت با پزشک، برای بارداری سوم اقدام کند با این شرط که مراقبت در دوران بارداری را بیشتر از گذشته رعایت کند.

به گزارش شفاآنلاین:این متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان کرد: به ازای هر بار سزارین که منجر به برش در رحم می شود، برای بارداری بعدی خانم احتمال خطر وجود دارد که مهمترین آن خطرات چسبندگی جفت به رحم و چسبندگی رحم به جدار شکم است و به ازای هر بار سزارین این موارد خطر بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه چطور می‌توانیم این مشکل را حل کنیم، عنوان کرد: بهترین راه برای پیشگیری از این اتفاق، زایمان به روش طبیعی است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: اصولا در مقایسه با زایمان طبیعی، زایمان سزارین عوارضی مثل خونریزی و درد بیشتری دارد و مدت زمان بهبودی بعد از آن نیز بیش از یک ماه است، در صورتی‌که بیشتر مادرانی‎ که زایمان طبیعی کرده‌اند می‌‎توانند بعد از ۲۴ ساعت از بیمارستان مرخص شوند.

برات گفت: به ازای هر بار سزارین، احتمال چسبندگی، شانس باداری‌های بعدی را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه جراحان زنان و زایمان باید از عمل سزارین‌های غیرضروری خودداری کنند، افزود: معمولا روش زایمان سزارین باید زمانی انتخاب شود که یا جان جنین و یا مادر در خطر باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اعلام اینکه خانم‌های باردار می‌توانند روش‌های زایمان‌های بی‌درد را انتخاب کنند، گفت: بدون دلیل علمی سزارین را انجام ندهید و پزشک را تحت فشار قرار ندهید.

این متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان کرد:  قبل از اقدام به بارداری در مادرانی که دو زایمان سزارین انجام دادند حتما با پزشک خود مشورت کنند تا بتوانند زایمان ایمن رو تجربه کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: