کد خبر: ۳۱۲۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - 2022October 01
خطرسنجی بیماری‌های قلبی و عروقی با اندازه گیری قند خون، فشار خون و چربی در تمام مراکز خدمات جامع سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می‌شود.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: افراد بالای ۳۰ سال می‌توانند با مراجعه به این مراکز از وضعیت سلامت قلب خود آگاه شوند.
به گزارش شفاآنلاین:دکتر بابک اقبالی با بیان اینکه مصرف دخانیات و الکل، رژیم غذایی ناسالم و کم تحرکی از عوامل اصلی خطر بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته مغزی به شمار می‌روند، گفت: این عوامل خود را در افراد به شکل فشارخون بالا، قندخون بالا و کلسترول خون بالا، اضافه وزن و چاقی و خطرات تخریب کننده سلامت قلب نشان می‌دهند.
وی، بیماری‌های قلبی و عروقی را اولین علت مرگ در کشور و جهان با آمار مرگ سالانه حدود ۱۸.۵ میلیون نفر در دنیا، معرفی کرد و افزود: این بیماری‌ها همراه با سایر بیماری‌های غیرواگیر، در ایجاد مشکلات اقتصادی، بخصوص در جوامع با درآمد کم تا متوسط، سهیم است، ولی تغییرات کوچک شیوه زندگی مانند داشتن ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی در روز، ترک سیگار و رژیم غذایی سالم، می‌تواند به پیشگیری از این بیماری‌ها کمک کند.
دکتر اقبالی با اشاره به اینکه عوارض کرونا در بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی شدت بیشتری دارد، از این بیماران خواست با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی نسبت به استفاده از دارو‌های خود در این ایام حساسیت بیشتری داشته باشند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: