کد خبر: ۳۱۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 16
شفاآنلاین-معاون درمان بیمارستان فوق تخصصی رضوی از ارسال 150 مقاله به دبیرخانه نخستین کنگره بین‌المللی تغذیه بالینی خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،امیر هژبرالساداتی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین کنگره بین‌المللی تغذیه بالینی و دومین سمپوزیوم بین‌المللی تغذیه آسیا که از امروز به مدت دو روز در بیمارستان فوق تخصصی رضوی در مشهد برگزار می‌شود؛ اظهار کرد: بیمارستان رضوی علاوه بر رسالت درمانی که وظیفه هر مرکز درمانی است در زمینه فعالیت‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی نیز در راستای منویات تولیت آستان قدس رضوی اقدامات مطلوبی را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به برگزاری بیش از 70 کنگره بین‌المللی در زمینه‌های مختلف در بیمارستان فوق تخصصی رضوی، گفت: از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کنگره نیز به بهره‌مندی از نظریات متخصصان داخلی و خارجی و ارائه آخرین دستاوردهای علمی در ارتباط با چاقی و تغذیه بالینی در راستای اهمیت این موضوعات در جهان و کشور می‌توان اشاره کرد.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی تغذیه بالینی ادامه داد: از سال 88 مطالعات اولیه در زمینه‌های یاد شده در بیمارستان فوق تخصصی رضوی آغاز شد و طرح‌های اجرایی آن به صورت پایلوت نیز صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در این کنگره که با حضور بیش از 500 نفر از متخصصان و پزشکان برجسته داخلی و خارجی با هدف سلامت افراد جامعه به بررسی روزافزون چاقی در ایران و بهبود تغذیه بیماران بستری در بخش‌ مراقبت‌های ویژه می‌پردازد، مهمانانی از کشورهای انگلیس، ایتالیا، هلند، چک، تایلند، اندونزی و مالزی  و نیز رئیس انجمن تغذیه آسیا حضور دارند.

هژبرالساداتی خاطرنشان کرد: از مجموع  150 مقاله رسیده به دبیرخانه این کنگره، 19 مقاله برتر به صورت سخنرانی و بیش از 130 مقاله به صورت پوستر در کنار چهار کارگروه تخصصی ارائه می‌شود.
فارس
برچسب ها: کنگره ، تغذیه ، مقاله
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: