کد خبر: ۳۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 16
شفاآنلاین-رییس جمهوری گفت: پرچم پیشرفت، توسعه و اقتدار علمی را به معنای واقعی در اهتزاز نگاه خواهیم داشت و کشوری نمونه و الگو را برای منطقه و جهان خواهیم آفرید.
به گزارش شفاآنلاین،حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» روز شنبه در دیدار با پژوهشگران و مدیران جهاد دانشگاهی افزود: جهاد دانشگاهی در طول 34 سال فعالیت در کشور این واقعیت را برای مردم ایران و جهانیان به اثبات رساند.

وی با بیان این که امروز ملاقات پرافتخار با اندیشمندان، صاحبنظران و محققان روز بسیار شورانگیز و نشاط آفرین برای من و همچنین همراهانم بود، اظهارداشت: عزیزانی که سالیان دراز است تحت لوای پرچم جهاد دانشگاهی و در اجرای فرمان امام (ره) می خواهند به جهانیان ثابت کنند که ما می توانیم.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: آنچه امام (ره) به ما گفته است که ما می توانیم؛ بر آن باور داریم و راه اماممان (ره) و در ادامه، راه رهبریمان را ادامه خواهیم داد.

روحانی خاطرنشان کرد: پرچم استقلال را به معنای واقعی کلمه در اهتزاز نگاه خواهیم داشت و پرچم پیشرفت، توسعه، اقتدار ملی و کشوری نمونه و الگو برای منطقه و جهان خواهیم آفرید.

وی ادامه داد: ما در طول این مدت و سی و چهار سالی که شما به عنوان جهاد دانشگاهی تلاش کردید و اکنون وارد سی و پنجمین سال شدید، این واقعیت را برای مردم ما و جهانیان به اثبات رساندید.

رییس دولت تدبیر و امید اظهار داشت: تاکنون پس از انقلاب هر کجا کلمه جهاد با هر پسوندی که بوده، خیر و برکت دیدیم، آن وقت که جهاد سازندگی در روستاها، شهرها و مزارع فعال شد و بعد در میدان دفاع مقدس سنگرسازان بی سنگر طلوع و ظهور پیدا کردند و چقدر خوب درخشیدند.

وی همچنین گفت: هر کجا که عملیات بزرگ بود، ابتکار آنها را با چشم دیدیم، خود باور، مبتکر، جهادگر و ایثارگر، مخلص و مومن بودند. مگر می شود کار جهادی را بدون اخلاص، ایمان، اعتقاد، پشتکار و خودباوری شروع کرد و ادامه داد.

رییس دولت تدبیر و امید یادآور شد: اگر عملیات بزرگ خیبر را انجام دادیم، پل خیبری را آنها ساختند، اگر وارد منطقه هورالعظیم شدیم، بسیاری از فعالیت هایی که لازم بود به ثمر بنشیند تا لودرهای و بلدوزها بتوانند وارد عمق آب یک و نیم متر و دو متر شوند، چون به طور طبیعی که لودرها و بولدوزها نمی توانستند فعال شوند، کفشک هایی که طراحی، عمل و ساخته شد، اگر عملیات والفجر هشت را انجام دادیم، پل بزرگی که طراحی و ساخته شد، پل بعثی که ما در برابر بمباران صدامیان حفظ کرد و ادامه دادیم، همه کار جهادی بود.

رییس جمهوری در بخش دیگر از سخنان خود گفت: هر کجا جهاد بود برکت و خیر، مردم سالاری و خداباوری بود.

وی ادامه داد: در جهاد خودکفایی نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس ما دیدیم چگونه با شور و شوق و تلاش سلاح ها را ساختند و مونتاژ کردند و توانستند در کنار ابزار و وسایلی که داریم ما را در میدان جنگ یاری کنند.

رییس قوه مجریه یادآور شد: آن روز که به ما می گفتند چند هفته و چند ماه دیگر هواپیماهای اف 14 کارایی خود را از دست می دهد چون موشک های فونیکس تمام می شود، این جهاد خودکفایی بود که به ما روحیه می داد و وقتی به آن سفارش دادیم موشکی را جایگزین فونیکس کند، آنها قبل از این که این موشک در انبارهای ما دیده نشود، موشک های جدید را به این هواپیما سوار کردند.

روحانی خاطرنشان کرد: ما توانستیم جنگ را با حضور فعال در فضا و زمین و دریا با تلاش جهاد گران ادامه دهیم و جهاد دانشگاهی هم از روز اول با تلاش، کوشش و فعالیت همواره راه را برای توسعه و تعالی کشور آماده و فراهم کرده است.

وی همچنین گفت: امروز خوشحالم که روزی زیارت این عزیزان و اطلاع از دستاوردهای آنان و سخن گفتن با مسوولان آن نصیب من شد که تقریبا با آغاز سال دولت دولت تدبیر و امید همراه است.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با یادآوری این که امروز 25 مرداد است، ادامه داد: ما در 26 مرداد ماه سال گذشته کار را شروع کردیم و همه وزرای احکامشان را در 25 مرداد دریافت کردند.

روحانی تاکید کرد: دولت کار پر تلاش، خستگی ناپذیر، شبانه روزی و جهادی با کمک مردم، حضور، ایثار، حوصله و صبر و حمایت های فوق العاده آنان در همه زمینه ها انجام می دهد.

وی ادامه داد: اگر موفق شدیم به دلیل حضور و کمک مردم و هدایت های رهبری بود و اگر جایی هنوز نقص و نقصانی وجود داد، این از ما است، هم دانش ما محدود و هم توان ما محدود است.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی رییس جمهوری امروز با حضور در پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی از بخش های مختلف آن بازدید کرد.

رییس جمهوری پس از بازدید از این پژوهشگاه در جمع پژوهشگران و مدیران جهاد دانشگاهی سخنرانی کرد.

رییس جمهوری را در این بازدید، دکتر حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری و رییس بنیاد ملی نخبگان همراهی می کنند.

همچنین حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهوری، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری و حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری در این بازدید حضور دارند.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: