کد خبر: ۳۱۲۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - 2022September 22
رییس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس رکوردهای تاریخی پزشکی ثبت شد، گفت: در زمان دفاع مقدس بیش از ۱۰۰ هزار عمل جراحی پیچیده و سنگین در اتاق عمل های صحرایی صورت گرفت.
شفاآنلاین>سلامت>رییس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس رکوردهای تاریخی پزشکی ثبت شد، گفت: در زمان دفاع مقدس بیش از ۱۰۰ هزار عمل جراحی پیچیده و سنگین در اتاق عمل های صحرایی صورت گرفت.

به گزارش شفاآنلاین: دکتر علیرضا زالی عصر روز چهارشنبه در محفل انس با جمعی از رزمندگان دوران دفاع مقدس با بیان اینکه حضور سپیدجامگان در کنار رزمندگان یکی از صحنه‌های درخشان و برجسته دفاع مقدس است، اظهار کرد: تاریخ دفاع مقدس مملو از صحنه‌های افتخار آمیزی است که بخشی از این تجلی و شکوه این تابلوی زیبای ملی به دلیل حضور  سفیدپوشان بهداشت و درمان است.

وی با اشاره به تلاش کادر بهداشت و درمان برای حفاظت از جان مردم در زمان شیوع و همه‌گیری اپیدمی کرونا افزود: نحوه مقابله و تلاش کادر سلامت در مقابله با اپیدمی کرونا بار دیگر عطر دل ‌انگیز و جاودانه دفاع مقدس را تداعی کرد که این بار در دستان چیره دست زحمتکشان بهداشت و درمان به نمایش درآمد.

زالی خاطرنشان کرد: کادر درمان و سلامت در مقابله با ویروس کرونا ۳۰۰ شهید سلامت را تقدیم ملت ایران کرد.

وی به تلاش کادر بهداشت و  درمان در ۸ سال دفاع مقدس پرداخت و گفت: در دفاع مقدس توفیق عزیزان بهداشت و درمان موجب شد تا در خطوط مواصلاتی بیش از ۶۰۰ هزار مجروح جنگی درمان شوند  و به مدد توان علمی امروز همچنان در خدمت رسانی به مردم حضور دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی یادآور شد: در زمان دفاع مقدس بیش از ۱۰۰ هزار عمل جراحی پیچیده و سنگین در اتاق عمل‌های صحرایی صورت گرفت و بیش از ۲۲ هزار بانوان رشیده امدادی در کنار رزمندگان دفاع مقدس بودند.

زالی با بیان اینکه در دفاع مقدس رکوردهای تاریخی از لحاظ پزشکی ثبت و ضبط شد، تصریح کرد: یکی از این رکوردهای تاریخی انتقال بیمار از ۱۲ دقیقه به ۱۰ دقیقه بود. یکی دیگر از این رکوردهای تاریخی زمان ریکاوری مجروحان بود که بازیابی و بازگشت مجروحان برای بازگشت به صحنه پیکار تنها ۴۵ دقیقه بود که در کربلای ۵ رخ داد.

وی با بیان اینکه پرسنل و جراحان ما در بعضی از بیمارستان‌های صحرایی درخطر مستقیم اسارت و بمب‌های شیمیایی بودند، گفت:  بیش از ۶۰ بیمارستان صحرایی و ۲۰۰۰ اورژانس در زمان جنگ از سوی کادر بهداشت و سلامت دایر شد.

  وی در پایان گفت: ما در دفاع مقدس پس از جنگ جهانی اول بالاترین حجم جنگ های بیولوژیک و بیوتروریسم و جنگ افزارهای شیمیایی را تجربه کردیم که شهدای بسیاری نیز تقدیم شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: