کد خبر: ۳۱۲۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - 2022September 20
یک مطالعه جدید توسط دانشمندان دانشگاه برکلی در کالیفرنیا، نشان می‌دهد کمبود خواب کمک کردن به دیگران که یکی از پایه‌های جامعه متمدن است را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
شفاآنلاین>سلامت>افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، افسردگی، دیابت، فشار خون بالا و مرگ و میر از عوارض شناخته شده کمبود خواب هستند، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که این عامل همچنین وجدان اجتماعی اولیه ما را مختل کرده و با تحت تاثیر قرار دادن حس همدلی و سخاوتمندی انسان باعث می‌شود دیگر تمایلی برای کمک به دیگران نداشته باشیم. 
 
به گزارش شفاآنلاین:متیو واکر از دانشمندان دانشگاه برکلی و نویسنده ارشد این تحقیق می‌گوید: "نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که کمبود خواب نه تنها به سلامت افراد آسیب می‌رساند، بلکه تعاملات اجتماعی بین افراد را کاهش می‌دهد و علاوه بر این، ساختار جامعه انسانی را نیز تخریب می‌کند. به نظر می‌رسد نحوه عملکرد ما به عنوان یک گونه اجتماعی عمیقاً به میزان خوابمان بستگی دارد. "
 
نتایج این تحقیق نشان داد که محرومیت از خواب افراد را مجبور به کناره گیری اجتماعی و منزوی شدن می‌کند و افراد کم خواب هنگام تعامل با دیگران مانند یک ویروس تنهایی خود را به آن‌ها منتقل می‌کنند.
 
در حقیقت کمبود خواب منجر به تبدیل انسان به یک فرد کاملا غیر اجتماعی و از دیدگاه کمک کننده، ضد اجتماعی می‌شود که پیامد‌های متعددی بر نحوه زندگی ما به عنوان یک گونه اجتماعی دارد.صدا و سیما
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: