کد خبر: ۳۱۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۱ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 15
شفا آنلاین:پرهیز از استعمال دخانیات به ویژه سیگار، می‌تواند خطر فشار خون بالا را تا حدود نصف کاهش داده و از این طریق خطر بسیاری از بیماری‌های مزمن را نیز تا حد زیادی برطرف کند.
به گزارش شفا آنلاین ، مصطفی گرجی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: گسترش بیماری‌های مزمن به یک نگرانی عمده تبدیل شده است و باید هرچه سریعتر برای کنترل این بیماری‌ها اقدام جدی صورت گیرد.  

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از جوامع نزدیک به یک پنجم جمعیت و حتی بیشتر گرفتار مشکل فشارخون بالا هستند، افزود: عامل اصلی افزایش شمار مبتلایان به فشارخون بالا الگوهای غلط زندگی به ویژه تغذیه نامناسب، استعمال سیگار، نداشتن فعالیت بدنی و آلودگی هوا بوده است. 
 
گرجی با اشاره به راههای کنترل فشار خون بالا، تأکید کرد: پرهیز از استعمال دخانیات به ویژه سیگار، می‌تواند خطر فشار خون بالا را تا حدود نصف کاهش داده و از این طریق خطر بسیاری از بیماری‌های مزمن را نظیر بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های مغزی و عصبی و بیماری‌های کلیوی را تا حد زیادی برطرف کند. 
 
وی خاطر نشان کرد: علاوه بر پرهیز از استعمال سیگار، رعایت رژیم غذایی سالم و کم نمک، استراحت کافی و اجتناب از حضور در محیط‌های آلوده به ویژه آلوده نیز می‌تواند خطر فشار خون بالا را کاهش دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: