کد خبر: ۳۱۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 15
زالي تاكيد كرد:
شفاآنلاين -رئيس كل سازمان نظام پزشكي ایران درباره تعرفه گروه بيهوشي، اظهارداشت: با وجود نوع مسئوليت پذيري و ريسك بالاي اين رشته نظام تعرفه گذاري نتوانسته به خوبي كار خود را انجام دهد و تعرفه گروه بيهوشي بيشترين آسيب را داشته اشت.

به گزارش شفاآنلاين، دكتر عليرضا زالي در جمع اعضاي انجمن بيهوشي و مراقبتهاي ويژه ايران كه در محل سازمان نظام پزشكي برگزار شد، گفت: ارتباط انجمن هاي علمي تخصصي كشور در دوره جديد با سازمان نظام پزشكي يك بالندگي حرفه اي و تكنيكال را تجريه مي كند.

وي با اشاره به نقش ارزنده انجمنها در مسئوليت پذيري اجتماعي گفت: انجمنهاي علمي تخصصي در راستاي اهداف ملي مناسب ترين گروه براي كارشناسي در مسايل سلامت كشور به شمار مي روند و راهكارهاي منطقي، متقن و مبتني بر شواهد آنان كه صاحبان اصلي فرايند هستند مي تواند مجموعه نظام سلامت كشور را به سرمنزل مقصود برساند.

زالی افزود: قطعاً بدون استفاده از نظرات انجمن هاي علمي و تخصصي هرگونه تلاش علمي ابتر خواهد بود.

وی با اشاره به انتخابات انجمن بيهوشي و مراقبتهاي ويژه ايران گفت: اين انجمن يكي از خوشنام ترين و پيشتاز انجمنهاي علمي تخصصي بوده است و به سمت روشهاي نوين در آنستزي حركت كرده است.

رئيس كل سازمان نظام پزشكي ایران با اشاره به پيشرفتهاي شگرف رشته بيهوشي افزود :توفيقات فراوان كسب شده و پايه گذاري بيهوشي نوين غير قابل انكار است و همين تلاشها بوده كه امروز به نقطه خود اتكايي ملي در اين زمينه رسيده ايم و جايگاه متخصصين بيهوشي تعريف خود را يافته است و بسياري از مسايل علمي امروز عملياتي و قابل اجرا در بخش هاي مراقبت هاي ويژه است.

زالي با اشاره به بخشهاي مراقبتهاي ويژه كه از جمله قسمتهاي چند وجهي نظام سلامت است گفت: مثال روشني از توفيقات همكاران متخصص بيهوشي بخشهاي مراقبت ويژه است كه هر كجا اين رشته و متخصصان محترم فرصت بالندگي يافته اند با اهتمام تمام رو به تحول نهاده است.

رئيس كل سازمان نظام پزشكي ایران در ادامه با تاكيد بر نگاه عميق صنفي به همه گروه ها و انجمنهاي علمي تخصصي افزود در نظام سلامت كشور بايد نقش ارزنده متخصصين بيهوشي و اهميت اين گروه براي مسئولين باز تعيين شود و اهميت پيشتازي، بهنگامي و فعاليتهاي علمي اين رشته باز تبيين شود.

وي گفت: كارنامه ارايه خدمات گروه بيهوشي علي رغم عدم استيفاي حقوق واقعي آنان مشحون از شرافت حرفه اي و تعهد است و گروه بيهوشي نماد تجلي شرافت حرفه اي گروه پزشكي است.

زالي در خصوص تعرفه گروه بيهوشي گفت با وجود نوع مسئوليت پذيري و ريسك بالاي اين رشته نظام تعرفه گذاري نتوانسته به خوبي كار خود را انجام دهد و تعرفه گروه بيهوشي بيشترين آسيب را داشته اشت اما با اين وجود اين گروه مثل هم گنان خود در ساير رشته هاي پزشكي خدمات شايان توجهي به مردم ارايه مي كند.

وي در پايان با اشاره تشريك مساعي و تفاهم متقابل بين سازمان نظام پزشكي و انجمن بيهوشي و مراقبتهاي ويژ ايران در دفاع از حقوق مشروع انجمن گفت: نمايندگان شما در دفاع از حقوق انجمن و كمك به تعرفه ها واقعا پاي فشرده اند و علاوه بر آن در يك كار مشترك با سازمان نظام پزشكي پروتكل ملي پيشگيري از ترومبوآمبولي كه يك كارشجاعانه است را با مشاركت 12 انجمن ديگر شروع كرده كه مورد استقبال گروه هاي مختلف قرار گرفت.

در پايان اين مراسم انتخابات انجمن بيهوشي و مراقبتهاي ويژه ايران با تعيين روساي سني و توزيع برگ راي انجام شد كه در نهايت دكتر محمد مهدی قيامت، سليمي، نجفي، جعفرزاده، هاشميان، سوادكوهي و صادقيان، به عنوان اعضاي اصلي و دكتر حاج قاسم علي به عنوان بازرس انجمن انتخاب شدند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دكتر علي شهرام موثقي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
0
1
پايگاه اطلاع رساني بسيار خوب براي متخصصين بيهوشي
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: