کد خبر: ۳۱۱۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - 2022September 07
ما در طول سال‌های اخیر با مسافرانی روبرو شده‌ایم که علیرغم رنج بردن از بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، آرتروز، چاقی، پوکی استخوان و کمردرد، نمی‌توانند در برابر نرفتن به زیارت امام حسین در روز اربعین مقاومت کنند. حتی باوجوداینکه پیاده‌روی در این مسیر بسیار چالشی است.
شفاآنلاین>سلامت>اگر تصور می‌کنید که پیاده‌ روی اربعین ممکن است برای سن شما کمی دشوار باشد و سلامتتان را به خبر بیندازد، خوشحال خواهید شد که بدانید این پیاده‌روی درواقع تنها نوعی پیاده‌روی آهسته در جاده‌ای شبیه به مسیرهای پیاده‌روی روزمره است.

 به گزارش شفاآنلاین:اگر می‌توانید در محله‌های اطراف خانه راه بروید، قطعا می‌توانید به پیاده‌روی اربعین هم بروید. این پیاده‌روی مذهبی نوعی فعالیت ورزشی با سرعت دلخواه خودتان بوده و دارای فواید متعددی برای افراد پیر و کسانی است که نیازمند انجام ورزش‌های مختلف استقامتی، قدرتی، کششی و تعادلی هستند. پیاده‌روی‌ها تمامی این ۴ حرکت ورزشی را در برمی‌گیرد، بنابراین باعث بهبود سلامت قلب می‌شود، تحلیل عضلات را کاهش می‌دهد، بدن شما را منعطف می‌کند و تعادل شما در برابر زمین خوردن افزایش می‌دهد. البته باید توجه داشته‌باشید این سفر آن هم به صورت پیاده به افراد مسنی توصیه می‌شود که در طول زندگی روزمره هم تا می‌توانند راه بروند. اگر وضعیت سلامتتان به گونه‌ای است که در شهر خودتان هم نمی‌توانید ار خانه خراج شوید سفر اربعین هم برای شما توصیه نمی‌شود.

سالمندان در پیاده روی اربعین

توصیه‌هایی برای سالمندان تازه‌کار به هنگام شروع ورزش پیاده‌روی:

۱. از کم شروع کنید؛ در ابتدای کار به سراغ مسیرهای کوتاه رفته و سپس مسیرهای طولانی  و ناهموارتر را انتخاب کنید.

۲. یک کوله‌پشتی به همراه داشته باشید؛ حتی برای مسیرهای کوتاه نیز یک کوله‌پشتی حاوی آب، میان وعده، کرم ضد آفتاب به همراه جعبه کمک‌های اولیه به همراه داشته باشید. حتما یک خوراکی سبک و مقوی نظیر شکلات و آجیل به همراه ببرید. افراد سالمند بیشتر در معرض خطر کم‌آبی قرار می‌گیرند، پس حتما آبی کافی به همراه داشته باشید.

۳. عصا و کفش پیاده‌روی تهیه کنید؛ عصاهای مخصوص پیاده‌روی باعث کاهش فشار ناشی از مسیر بر مفاصل زانو و عضلات پا، می‌شوند. به‌علاوه، این عصاها به هنگام پیاده‌روی در مسیرهای هموار، وزن بدن بر روی پاها به میزان تقریبا ۵ کیلوگرم در هر گام را کاهش می‌دهند. اگر با ضعف در عضلات پا روبرو هستید یا آسیب‌دیدگی در ناحیه مچ پا، زانو و ران‌ها دارید، یک عصا با قابلیت جذب ضربه تهیه کنید. حتما در این مسیرها کفش مناسب بپوشید. از پوشیدن کفش‌های تازه خودداری کنید، زیرا این کفش‌ها باعث تاول و اذیت شدن پاها می‌شوند.

سالمندان در پیاده روی اربعین

۴. یک همراه یا راهنما با خود داشته باشید؛ با یک دوست همفکر، یا یکی از اعضای خانوادهکه به مسیر اشراف کامل دارد به سفر اربعین بروید. اگر کسی را برای همراهی ندارید سعی کنید روزانه چند بار با آنها در تماس باشید و گزارشی از سلامت خود ارائه کنید.

۵. قبل از حرکت اطلاعات کافی جمع‌آوری کنید؛ آب‌وهوای محلی را چک کرده و لباس، کلاه و دیگر وسایل موردنیاز به همراه داشته باشید.

۶. در میان راه و در بین موکب‌ها استراحت کنید و پاهایتان را با روغن های گرم مانند سیاه‌دانه و نارگیل ماساژ دهید.

سالمندان در پیاده روی اربعین

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: