کد خبر: ۳۱۱۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - 2022September 07
پيکيج‌هاي ما در سه مرحله اوليه با 10 کيلو اضافه وزن، مرحله دوم با 20 کيلو و مرحله سوم که پکيج ويژه ما هست تا 40 کيلو اضافه وزن به همراه دارد
شفاآنلاین>سلامت>رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران: سایت‌هایی که اقدام به فروش پکیج‌های درمانی می‌کنند، فاقد مجوز هستند

به گزارش شفاآنلاین:افزايش هزينه‌هاي درماني در بازار سبب آسيب‌ها و راه کسب درمان جديدي در ميان سايت‌هاي مجاز و غير مجاز شده است. امروزه برخي از شرکت‌ها با تبليغات گسترده، به فروش پکيج‌هاي درماني، روانشناسي، مشاوره مي‌پردازند که در حوزه درماني عمدتا از گياهان دارويي تشکيل شده است و در حوزه روانشناسي به روانشناسان زرد شهرت دارند.

 اين سايت‌ها که هيچ مجوزي از وزارت بهداشت و درمان ندارند، اين روزها بسيار پرکار هستند. در اين سايت‌ها بسته گياهي تجربه شده انواع پکيج بهبود صفرا 900تا يک و نيم ميليون تومان، پک پاکسازي ريه 400 هزار تومان،  پکيج پوست مو، دو ميليون تومان، قرص درمان کلسترل به مبلغ 170 هزار تومان به فروش مي‌رسد. مثلا در يکي از اين پکيج‌ها که براي درمان صفرا است، پکيج  بزرگ شامل، پودر گوارش 500 گرم، پودر تقويتي 100 گرم، پودر آرامش 150 گرم، پودر پاکسازي کليه و کبد 300 گرم  و پودر مکمل 200 گرم= 1250 گرم. تقريبا براي مصرف دو ماه. پکيج کوچک: پودر گوارش 250 گرم، پودر تقويتي 100 گرم، پودر آرامش 150 گرم، پودر پاکسازي کليه و کبد 300 گرم  و پودر مکمل 200 گرم= 1000 گرم. تقريبا براي مصرف يک ماه. يا پکيج پماد بهبود ديسک کمر به مبلغ 400 هزار تومان و 300 هزار تومان دم نوش براي فرد هزينه بر مي‌دارد. براي درما  جوش و آکنه نيز يک پک 400 هزارتومان در نظر گرفته شده است. يا پکيج مشاوره قبل از ازدواج در دوره مقدماتي، دو ميليون و پانصد هزار تومان!.

فروش پهن الاغ
عنبرنسا 80 گرمي از  پشگل الاغ ماده، 11 هزار تومان، عنبر نسا 200 گرمي ضد عفونت 92 هزار تومان، عنبر نسارا الاغ ماده خوراک گياهان صحرايي براي بهبود انواع عفونت عرضه به صورت عمده در بسته هاي 10 کيلو 200 هزارتومان و... با اين حال در تماس با يکي از اين سايت‌ها که اقدام به فروش پکيج لاغري مي‌کنند، فردي که آن‌طرف خط تلفن قرار دارد، مي‌گويد: «پيکيج‌هاي ما در سه مرحله اوليه با 10 کيلو اضافه وزن، مرحله دوم با 20 کيلو و مرحله سوم که پکيج ويژه ما هست تا 40 کيلو اضافه وزن به همراه دارد.»

 پس از توضيحات و گفتن شماره‌هايي از مجوز که قابل پيگيري هم نيست، آن فرد درباره هزينه‌هاي آن مي‌افزايد: «پکيج‌هاي ما در سه مبلغ 800 هزارتومان، يک ميليون 200 هزار تومان و دو ميليون تومان به شما عرضه مي‌شود.» او که درباره فوائد داروهايشان حدود 20 دقيقه تعريف مي‌کند در نهايت به اين امر مي‌رسد که اين داروها گياهي و بدون ضرر است و زماني‌که از او مي‌پرسيم که تضمين شما براي اين افزايش وزن چيست، مي‌گويد: «ما 12 نوع شربت و قرص را در مرحله اول به شما ارائه مي‌دهيم و کاملا تضميني است و اگر شما به وزن مورد نظر نرسيديد، همه هزينه‌هاي شما به حسابتان بازگردانده مي‌شود. مشاوران ما در طول روند درماني شما را پيگيري مي‌کنند، اگر در جايي مشکل داشتيد، آنها پيشنهادهاي ديگري را ارائه مي‌دهند. توضيحات و رژيم غذايي به شما ارائه مي‌شود، مثلا بدن شما به يک دارو ناسازگار است و بايد يک دارو يا چند دارو را عوض کنيد، که رايگان است!»   

مراکز مشاوره‌اي که تبديل به تجارتخانه شد
در رابطه با اين موضوع ايرج خسرونيا، رئيس انجمن متخصصان داخلي ايران مي‌گويد: «در دوران کرونا، سايت‌هاي مشاوره براي کمک به مردم افزايش پيدا کردند و قرار براين بود که فقط مشاوره بدهند، اما حالا شاهد هستيم که آنها دستور دارويي مي‌دهند و اقدام به درمان فرد مي‌کند، اصلا آنها نبايد از مردم هزينه‌اي دريافت مي‌کردند، اما حالا با فروش محصولاتي که صحبت و سقم درماني آن مشخص نيست يا چند پزشک يا طبيب داروهاي گياهي تجويز مي‌کنند، اقدام به فروش پيکيچ‌هاي چند ميليون توماني مي‌کنند که بسياري از آنها کلاهبرداري است. کار اين سايت‌ها به اين شکل بود که با مشاوره دادن به مردم در دوران کرونا، مبلغ اندکي يا مبلغي که روي تلفن آنها مي‌آيد، کسب درآمد کنند. اما متاسفانه اين موضوع تبديل به تجارتخانه و کسب درآمد جديد شده و مردم به بهانه‌اي وارد سايت آنها مي‌شوند و پس از آن با پيگيري‌هاي فراوان و تماس روزانه از طرف اپراتورهاي آن سايت، براي محصولاتشان تبليغ و اقدام به فروش مي‌کنند. درحالي‌که معلوم نيست که آن‌طرف مقابل که پکيج‌ها را تجويز کرده چه مدرک تحصيلي دارد يا تخصصش چيست. بايد وزارت بهداشت و دولت جلوي اين اقدامات را بگيرند.

وي در ادامه صحبت‌هايش با اشاره به اينکه بسياري از آنها  چون تخصص طبابت ندارند با فروش محصولات گياهي که خطر کمتري دارند، اقدام به فروش محصولات و پکيج‌هايشان مي‌کنند، مي‌افزايد: «شما يک دکتر مي‌رويد با 100 هزار تومان ويزيت و 300 هزار تومان دارو درمان مي‌شويد، اما در اينجا با هزينه‌هاي ميليوني، فقط داروي گياهي استفاده مي‌کنيد و معلوم نيست که از چه موادي استفاده مي‌کنند. اين داروها چون شيميايي نيستند، خطري کمتري براي بدن دارند و آنها از اين امر استفاده کرده و تا مي‌توانند محصولات غيرکاربردي مي‌فروشند. مثلا پهن الاغ را به شکل شربت، قرص و اسپري با قيمت‌هاي 500 تا 600 هزارتومان مي‌فروشند.  وي در باره نقش افزايش هزينه‌هاي دارو و درمان در استقبال مردم از اين نوع درمان مي‌فزايد: وقتي هزينه‌هاي درماني ارزانتر از اين پکيج‌ها است، مردم فريب تبليغات و تماس‌هاي پشت سر هم اپراتورهاي آن را غلط مي‌خورند. به نظر من اول رسانه‌ها مقصر هستند و بعد مردم. مردم نبايد به هرکسي که در تلويزيون و فضاي مجازي و ماهواره مي‌بينند، مراجعه کنند. گسترش فضاي مجازي و رسوخ آن در تمام ابعاد زندگي ، جامعه و مردم را گرفتار اين نوع کلاهبرداري کرده است.»آرمان امروز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: