کد خبر: ۳۱۰۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - 2022August 31
رئیس جمعیت هلال‌احمر بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت و توان برای ارتقای عملکرد و فعالیت‌های هلال‌احمر در زمینه تولید دارو، تجهیزات پزشکی و رفع مشکلات بیماران مراجعه کننده به داروخانه‌های هلال‌احمر تاکید کرد.
شفاآنلاین>سلامت>پیرحسین کولیوند در جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰، یکی از رئوس اصلی برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر را نظام‌مند کردن شرکت‌های زیرمجموعه جمعیت عنوان کرد و افزود: باید از همه ظرفیت و توان شرکت‌ها و سازمان‌ها از جمله سازمان تدارکات پزشکی برای ارتقای عملکرد و فعالیت‌های هلال‌احمر در خدمت‌رسانی به جامعه استفاده کنیم؛ چه در زمینه تولید و توزیع دارو و چه در زمینه تولید تجهیزات پزشکی و اقلام امدادی و  سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر هم باید براساس وجود مجوز تولید ۱۲۷ قلم دارو در جمعیت، میزان تولیدات خود را با در نظر داشتن کیفیت بالای محصولات، ارتقا دهد.

به گزارش شفاآنلاین:وی ادامه داد: هلال‌احمر در فعالیت‌های اقتصادی خود به دلیل مسئولیت اجتماعی‌ که برعهده دارد و براساس منطق اخلاقی و اسلامی، به دنبال سود و نفع مادی نیست اما در انجام فعالیت‌های اقتصادی، نباید دچار ضررهای مالی شود؛ بنابراین لازم است با توجه به توانمندی و جایگاه هلال‌احمر ایران، حضور خود را در سطح بین‌الملل افزایش داده و سهم فروش محصولات این جمعیت را در بازار جهانی ارتقا دهیم.

کولیوند با اشاره به دستاوردهای حضور هلال‌احمر در مجمع عمومی فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر در ژنو اظهارداشت: نخستین بازخورد مثبت حضور در این مجمع، دریافت پیشنهاد خرید چادرهای امدادی تولید شرکت صنایع نساجی هلال ایران از سوی جمعیت‌های ملی‌ای است که مایل به کمک به سیل‌زدگان پاکستان هستند. این اقدام هم باعث رونق تولید داخلی و هم تولید شغل برای کشور می‌شود؛ بنابراین کشورهایی که می‌خواهند به سیل‌زدگان پاکستان کمک کنند می‌توانند چادرهای امدادی را از شرکت صنایع نساجی هلال ایران خریداری کرده و ما پس از تولید، چادرها را به پاکستان ارسال کنیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر بر استفاده از توان و ظرفیت اتاق بازرگانی، شرکت بازرگانی سهاکیش و برای افزایش و ارتقای سهم هلال‌احمر در بازارهای جهانی هم تاکید کرد.

داروخانه‌های هلال‌احمر؛ مأمن بیماران مراجعه کننده

کولیوند به فعالیت داروخانه‌های مرکزی هلال‌احمر در تهران و ضرورت کامل شدن نسخه‌های بیماران مراجعه کننده به داروخانه‌های هلال تاکید و خاطرنشان کرد: داروخانه هلال‌احمر مامن مردم نیازمند به دارو است و ما برای کمک به رفاه حال بیماران از حمایت‌های کافی از سوی دولت و وزارتخانه‌ها برخورداریم. به همین دلیل باید برای اصلاح فضا و عملکرد داروخانه‌های هلال‌احمر برنامه جدی داشته باشیم تا مشکلات بیماران در زمینه تامین دارو از داروخانه‌های هلال‌احمر برطرف شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: