کد خبر: ۳۱۰۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - 2022August 30
یک متخصص طب ایرانی، در مورد سبک زندگی سالم با رعایت توصیه های طب سنتی ایرانی، توضیحاتی ارائه داد و گفت: در طب ایرانی به خوردن غذا در ساعاتی از شبانه روز که هوا متعادل است، توصیه شده است.
شفاآنلاین>سلامت>الهام پارسا، در برنامه «ضربان» شبکه سلامت در رابطه با اصول صحیح تغذیه از نگاه طب ایرانی، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش شفاآنلاین:وی از طب سنتی ایرانی به عنوان سبک زندگی سالم نام برد و گفت: سبک زندگی سالم به ۶ دسته تقسیم می‌شود که عبارتند از؛ ۱- خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها، ۲- خواب و بیداری، ۳- روحی روانی، ۴-ورزش و فعالیت بدنی، ۵- هوا، ۶ -دفع مواد زائد از بدن

پارسا تاکید کرد: در طب سنتی، یک پزشک قبل از درمان بیماری، موظف به آموزش سبک زندگی درست و سالم نگه داشتن مردم است.

وی، سالم ماندن را به دنبال سالم زیستن، امکان‌پذیر دانست و درباره رعایت اصول صحیح تغذیه، گفت: در هر وعده غذایی تنها یک نوع غذا میل کنید، همچنین از مصرف غذاهای مانده، پرهیز کنید.

پارسا، سبزی خوردن و زیتون را بهترین خوراکی‌های همراه با غذا دانست و افزود: توصیه می‌شود ماست و سالاد همراه با غذا مصرف نشود.

وی به ساعت مناسب غذا خوردن اشاره کرد و داشتن اشتهای واقعی برای خوردن یک وعده غذایی را از اصول طب ایرانی برشمرد و گفت: در طب ایرانی به خوردن غذا در ساعاتی از شبانه روز که هوا متعادل است، توصیه شده است. برای مثال در فصل زمستان توصیه به خوردن ناهار کامل‌تر و در فصول گرم سال توصیه به خوردن صبحانه و شام کامل‌تر شده است.

پارسا به این نکته مهم اشاره کرد که انواع محصولات لبنی بهترین منبع کلسیم قابل جذب در بدن هستند و با توجه به طبع سرد آنها، به مصرف لبنیات همراه با مصلح گرم، توصیه می‌شود.

وی، سوءمزاج‌های معده، ترشحات پشت حلق و ریزه خواری‌ها را باعث افزایش و تشدید اشتها ذکر کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: