کد خبر: ۳۱۰۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - 2022August 20
آرایش صورت، کاشت ناخن و لاک در اتاق عمل با توجه به اختلال در عملکرد دستگاه پالس‌اوکسیمتر موجب خطر جانی برای بیمار می شود.
شفاآنلاین>سلامت>به گفته پزشکان بهتر است بیماران در روز عمل آرایش نداشته و دو ناخن از دست یا پا بدون لاک و کوتاه باشد و اگر چنانچه دارای کاشت ناخن هستند حتما باید یک ناخن بدون کاشت و لاک باشد ، زیرا دستگاه پالس اوکسیمتر که میزان اکسیژن خون را نشان می‌دهد باید به انگشت متصل شود که در صورت وجود ناخن کاشته شده یا لاک زده، ضخامت موجود، باعث ایجاد مزاحمت در کار پالس‌اوکسی‌متر شده و اختلال ایجاد می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین:همچنین آرایش صورت، کاشت ناخن و لاک مادران باردار پیش از زایمان با اعتراض ماما‌ها همراه شده است زیرا این روز‌ها خانم‌ها برای زایمان خود لاک (خصوصاً رنگ‌های تیره) می‌زنند و یا ناخن می‌کارند که این اقدام، کار پزشکان را دچار اختلال می‌کند. لاک ناخن را می‌توان با استون یا پد پاک کرد، اما کاشت ناخن را فقط ناخنکار‌ها باید از روی ناخن بردارند.

بدین ترتیب پزشک نمی‌تواند بیمار را مانیتور کند و همین امر باعث به خطر افتادن جان مادر و نوزاد می‌شود.

همچنین آرایش هنگام عمل جراحی، استفاده از مام و دئودورانت و رژلب‌های تیره به پزشک اجازه نمی‌دهد تا متوجه تغییر رنگ لب و حالت رنگ پریدگی بیمار حین خونریزی شود.

رنگ چهره و لب بیمار دو عامل مهم برای تعیین حال بیمار هستند. امروزه برای سزارین، مادر را بیهوش نمی‌کنند و از کمر بی حس می‌شوند؛ بنابراین عارضه‌ای در این موقعیت پیش می‌آید که با بالا رفتن ضربان قلب بیمار دچار افت فشار می‌شود و از طریق این دو عامل پزشک می‌تواند متوجه وضعیت اضطراری بیمار شود.

آمادگی قبل از جراحی و انتقال به اطاق عمل چگونه است

انجام عمل جراحی روندی است که محدود به یک چند ساعت حین انجام آن نمیشود. این روند از قبل از جراحی شروع شده و تا بعد از آن ادامه میابد.

در این مراحل رعایت نکات بسیاری الزامی است. رعایت این نکات امکان میدهد که بیهوشی یا بیحسی بیمار در حین عمل جراحی و خود عمل جراحی با کمترین احتمال مشکلات انجام شود

چند ساعت قبل از جراحی بیمار باید تمام بدن خود را با آب و صابون بشوید و بعد از آن از هیچ گونه کرم، پماد، لوسیون و موارد آرایشی استفاده نکند

اگر بیمار ناخن مصنوعی دارد باید درآورده شود و تمام لاک‌های روی ناخن پاک شوند

بیمار در حین جراحی نباید از سمعک، عینک و دندان مصنوعی استفاده کند

تمام جواهرات و حلقه‌های انگشتان باید قبل از جراحی خارج شوند

یک لباس مخصوص به بیمار داده میشود که بعد از پوشیدن آن به اطاق عمل میرود

در حین بیهوشی نباید معده بیمار حاوی مواد غذایی و حتی مایعات باشد. ممکن است این مواد از راه مری به سمت دهان بیمار بازگشت کرده و به درون ریه رفته، موجب خفگی بیمار شوند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: