کد خبر: ۳۰۹۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - 2022August 14
شربت اسطوخودوس از جمله نوشیدنی‌های مفید با خاصیت آرامبخشی و مناسب فصل تابستان است.
شفاآنلاین>سلامت>اسطوخودوس یکی از گیاهان دارویی با طبیعت گرم و خشک است که فواید بیشماری دارد که از آن جمله می‌توان به آرامبخش بودن آن اشاره کرد.

به گزارش شفاآنلاین:شربت اسطوخودوس از جمله نوشیدنی‌های محبوب و خوش طعم محسوب می‌شود که علاوه بر آرامبخش بودن، برای تقویت حافظه و رفع فراموشی مفید است.

کاهش تپش قلب را از دیگر فواید این گیاه دارویی و فرآورده‌های آن به شمار می‌رود، ضمن اینکه کسانیکه خواب راحت ندارند و در طول شب بیدار می‌شوند می‌توانند با قراردادن تکه‌ای پنبه آغشته به روغن اسطوخودوس، خواب آرامی را تجربه کنند.

برای تهیه شربت اسطوخودوس بهتر است از دمکرده گل اسطوخودوس استفاده کرد، زیرا باعث خوشرنگ شدن این نوشیدنی می‌شود، زیرا عرق آن بی رنگ بوده و شربت نیز بی رنگ خواهد شد.

یک فنجان عرق اسطوخودوس را با ۲ لیوان آب و یک فنجان یا بیشتر از دمکرده این گیاه مخلوط می‌کنیم، برای شیرین کردن آن به مقدار لازم و بستگی به ذائقه باید شکر اضافه کرد، البته می‌توان از عسل استفاده کرد تا خواص آن چندبرابر شود.

سپس یک عدد لیموترش تازه را به شربت اضافه می‌کنیم تا طعم و رنگ بهتری داشته باشد.

از جمله خواص گیاه اسطوخودوس و شربت آن می‌توان به کاهش تپش قلب، تقویت معده، پاکسازی معده و روده ها، روماتیسم، نقرس، بهبود ضخم‌های کهنه، زکام، آلرژی و مشکلات ریوی اشاره کرد.

به کسانیکه دچار سرگیجه، رعشه و این قبیل مشکلات هستند، پیشنهاد می‌شود هرشب مقداری عرق یا دمکرده عسل و اسطخودوس میل کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: