کد خبر: ۳۰۹۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - 2022August 10
سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز برای تزریق واکسن آبله میمون به کودکان را صادر نموده است.

شفاآنلاین>سلامت>سازمان غذا و داروی آمریکا روز سه شنبه مجوز تزریق واکسن آبله میمون را به شیوه‌ای که به میزانی قابل توجه عرضه محدود دوز‌های واکسن را تقویت می‌کند، افزایش داد.

به گزارش شفاآنلاین: طبق گزارش سی ان بی سی، سازمان غذا و داروی آمریکا به کودکان اکنون اجازه می‌دهد تا در صورتی که در معرض خطر بالای ابتلا به آبله میمون هستند، واکسن این بیماری را تزریق کنند.

دکتر پیتر مارکس، رئیس بخش واکسن سازمان غذا و داروی آمریکا گفت: در طول هفته گذشته، افزایش تعداد کودکانی را شاهد بودیم که در معرض این بیماری قرار داشتند.

طبق مجوز سازمان غذ و داروی آمریکا، ارائه دهندگان خدمات مراقبت‌های بهداشتی اکنون می‌توانند این واکسن‌ها را برای تزریق میان لایه‌های پوست تجویز کنند. این واکسن به طور سنتی، از طریق تزریق زیرپوستی که به لایه‌های چربی زیرپوست می‌رود، تجویز می‌شود.

همچنین کودکان آمریکایی این واکسن را از طریق تزریق معمول زیرپوستی دریافت خواهند کرد.

طبق اعلام دکتر پیتر مارکس، اطلاعات کافی که برای تزریق سطحی (تزریق داخل درم) را برای کودکان اجازه دهد، وجود ندارد؛ همچنان که این روش برای کودکان خردسال، دشوار نیز محسوب می‌شود.

واکسن جنیوس (Jynneos)، تنها واکسن مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا برای آبله میمون در آمریکا است.

این واکسن در دو دوز و با فاصله ۲۸ روز تزریق می‌شود. واکسن جنیوس از سوی شرکت «باوارین نوردیک» که یک شرکت زیست فناوری در دانمارک است، ساخته شده است.

با این حال، دکتر رابرت کالیف، کمیسر سازمان غذا و داروی آمریکا گفت: اطلاعاتی در خصوص این که چه میزان واکسن از بیماری جلوگیری می‌کند، وجود ندارد؛ چرا که در گذشته شیوع آبله میمون کم بوده و این واکسن در سال ۲۰۱۹ بر اساس داده‌های گردآوری شده مبتنی بر پاسخ سیستم ایمنی بدن مورد تایید قرار گرفته است.

دکتر روشل والنسکی، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا نیز گفت: این سازمان در حال راه اندازی مطالعات مختلفی به منظور جمع آوری اثربخشی واکسن در جهان واقعی همزمان با توزیع واکسن است.

گفتنی است همزمان با شیوع آبله میمون، تقاضا در آمریکا برای تزریق این واکسن افزایش یافته و صف‌های طولانی بیرون از کلینیک‌ها تشکیل شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: