کد خبر: ۳۰۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 13
شفاآنلاین-در پی گسترش بیماری ابولا در آفریقا، لیبریا از آمریکا خواست داروی تأیید نشده این بیماری را به این کشور تحویل دهد.
به گزارش شفا آنلاین،از دویچه وله،«آلن جانسون سیرلیف»، رییس جمهور لیبریا، می گوید، رییس جمهور آمریکا و مقامات بهداشتی این کشور با ارسال داروی تأیید نشده ˈزیمپˈ (ZMapp) به لیبریا موافقت کرد ه اند.

این دارو توسط شرکت آمریکایی «مپ بیو» (Mapp Bio ) تولید می شود و در مراحل آزمایش حیوانی برای مبارزه با ویروس ابولا مؤثر بوده است.

شرکت مپ بیو ضمن تأیید خبر ارسال دارو به لیبریا، اعلام کرده است که تمامی ذخیره دارویی زیمپ را به غرب آفریقا فرستاده و افزوده که این دارو به طور رایگان در اختیار مقامات بهداشتی لیبریا قرار خواهد گرفت.

گفته می شود، «جانسون سیرلیف» هفته گذشته از اوباما خواسته بود با تحویل این دارو به لیبریا موافقت کند.

مقامات بهداشتی آمریکا تصریح کرده اند که این دارو برای مصرف انسانی هنوز به اندازه کافی آزمایش نشده است و مورد تأیید نیست.

البته دو کارمند یک سازمان امداد رسانی آمریکایی که در غرب آفریقا به ویروس ابولا آلوده شده بودند، پس از بازگشت به آمریکا با این دارو تحت درمان قرار گرفتند.

وضعیت جسمانی هر دو بیمار بهبود یافته است، اما هنوز روشن نیست که دلیل بهبود وضعیت این دو بیمار استفاده از این دارو بوده است یا خیر.

این در حالی است که منابع وزارت بهداشت اسپانیا اعلام کردند که «میگل پاخارس» کشیش اسپانیایی که پس از ابتلا به بیماری ابولا در لیبریا با این دارو تحت درمان بود روز گذشته جان باخت.

علی رغم تمامی اقدامات بهداشتی، اپیدمی ابولا در غرب آفریقا در حال گسترش است. شمار افراد مبتلا به ویروس این بیماری به هزار و 848 تن رسیده است.

سازمان بهداشت جهانی در واکنش به گسترش این بیماری در غرب آفریقا وضعیت اضطراری اعلام کرد.

این سازمان می افزاید:تا کنون 1014 نفر در پی ابتلا به ویروس ابولا جان باخته اند.

از سوی دیگر نخست وزیر گینه بیسائو نیز روز سه شنبه از بسته شدن مرز زمینی این کشور با گینه کوناکری خبر داد.

وی هدف از این اقدام را تقویت تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع بیماری ابولا عنوان کرد.

این مقام با بیان این که روزانه صدها تن در مرز دو کشور تردد دارند بر ضرورت اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع این بیماری تاکید کرد .

نخست وزیر گینه بیسائو با تاکید بر این که برای مقابله با این بیماری صدها مرکز درمانی آماده خدمات رسانی به بیماران احتمالی هستند گفت تاکنون هیچ موردی مبنی بر فرد مبتلا به بیماری ابولا در کشور گزارش نشده است.

رئیس جمهور گینه کوناکری نیز روز دوشنبه اعلام کرد هر کشور آفریقایی حق دارد به شیوه خود امنیت مردمش را حفظ کند.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: