کد خبر: ۳۰۹۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۵ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - 2022August 06
آبسه‌های کبدی معمولاً به صورت چرکی (باکتریایی) یا آمیبی طبقه‌بندی می‌شود که هر دو نوع علائم بالینی مشترکی دارند و اغلب با هم توصیف می‌شوند و آن‌ها ممکن است منفرد یا چند کانونی باشد
شفاآنلاین>سلامت>متخصص گوارش گفت: آبسه‌های کبد معمولاً در لوب راست بیشتر ایجاد می‌شود که منفرد یا متعدد است.

به گزارش شفاآنلاین:مسعود صدرالدینی در رابطه با کبد، اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین ارگان در بدن کبد است که تقریباً حدود یک و نیم کیلوگرم وزن دارد و کبد از دو منبع شریان هپاتیک و ورید پورت خون‌گیری انجام می‌دهد.

وی در رابطه آبسه کبدی، افزود: آبسه‌های کبدی معمولاً به صورت چرکی (باکتریایی) یا آمیبی طبقه‌بندی می‌شود که هر دو نوع علائم بالینی مشترکی دارند و اغلب با هم توصیف می‌شوند و آن‌ها ممکن است منفرد یا چند کانونی باشد.

این پزشک متخصص با بیان اینکه ۸۰ درصد آبسه‌های کبدی در ایالات متحده چرکی هستند، تصریح کرد: باکتری‌ها از طریق مجاری صفراوی (۵۰ درصد)، شریان کبدی، ورید پورت، لانه‌گزینی مستقیم یا گسترش مستقیم به کبد می‌رسند.

متخصص گوارش با بیان اینکه آبسه‌های آمیبی که ناشی از انتاموبا هسیتولیتیکا هستند، در بسیاری از کشورهای در حال توسعه بومی هستند و ممکن است با مسافران بین‌اللملی وارد شوند، گفت: آبسه‌های قارچی و سایتومگالوویروسی ممکن است در بیماران با سرکوب ایمنی ایجاد شوند و تظاهرات متفاوتی دارند.

صدرالدینی در رابطه با درمان آبسه‌ کبد، خاطرنشان کرد: آبسه‌های کبد معمولاً در لوب راست بیشتر ایجاد می‌شوند که منفرد یا متعدد هستند، برای درمان‌های ابتدایی از آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده شده که معمولاً ۹۰ درصد پاسخ‌های درمانی مثبت می‌دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: