وظیفه ما پاسخ به نیاز مردم است و باید جلوتر از درخواست مطالبات صنفی به نیاز سلامت مردم و کیفیت ارایه خدمات به جامعه تلاش کنیم؛ چراکه اعتماد مردم به عنوان یک پشتوانه قدرتمند برای رسیدن به مطالبات حرفهای راهگشا خواهد بود
شفاآنلاین>سلامت>معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه کوبیدن بر طبل مطالبات صنفی تنها هدف و مهمترین هدف نیست، گفت: ورود سازمانهای حرفهای مانند نظام پرستاری و انجمنهای علمی درکنار مطالبات صنفی و حتی جلوتر از آن باید داعیه دفاع از حقوق مردم باشد.
به گزارش شفاآنلاین:دکتر عباس عبادی در هفدهمین نشست شورایعالی نظام پرستاری با بیان مطلب فوق، اظهار داشت: 14 سال مکررا بر اجرای قانون تعرفهگذاری خدمات پرستاری به عنوان یک مطالبه بزرگ جامعه پرستاری اصرار ورزیدیم که بحمدالله با حمایتهای معنوی مقام معظم رهبری، همت دولت سیزدهم، همراهی مجلس و اراده وزارت بهداشت به ثمر نشست که قطعا سیر تکاملی و پویایی این قانون در سالهای آینده وجود خواهد داشت.
وی، هویت حرفهای، ارتقای کیفیت
خدمات پرستاری و عدالت در پرداخت را به عنوان سه هدف مهم اجرای قانون تعرفهگذاری خدمات پرستاری بر شمرد.
معاون پرستاری با اشاره به اینکه پرستاران در صدر اعتماد اجتماعی در جهان هستند، تصریح کرد: وظیفه ما پاسخ به نیاز مردم است و باید جلوتر از درخواست مطالبات صنفی به نیاز سلامت مردم و کیفیت ارایه خدمات به جامعه تلاش کنیم؛ چراکه اعتماد مردم به عنوان یک پشتوانه قدرتمند برای رسیدن به مطالبات حرفهای راهگشا خواهد بود.
عبادی با تاکید بر تسری خدمات پرستاری از بالین به سطح جامعه، گفت: باید تلاش کنیم با توسعه مراکز مراقبت در منزل، تاسیس و ایجاد واحد آموزش به بیمار و کلینیک های تخصصی پرستاری و پرستار پیگیر به این مهم دست یابیم.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک با کار منسجم و تیمی و با کمک سازمان نظام پرستاری، صاحب نظران فنی و نخبگان حرفه پرستاری "قانون مادر پرستاری" با تلفیق مجموع قوانین نظام سلامت در پرستاری پرداخته شود.