کد خبر: ۳۰۸۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - 2022July 27
کودک برای انجام وظایف خود به طور مستقل، رشد شناختی، گفتاری و حسی، تقویت اعتماد به نفس و استقلال، دستیابی به نقاط عطف رشد و حتی جلوگیری از تاخیرهای حرکتی اولیه و شرایطی که می تواند رشد فرد را مختل کند به مهارت های حرکتی نیاز دارد.

شفاآنلاین>سلامت>سال‌های اولیه زندگی (تا پنج سالگی) اصلی ‌ترین دوران رشد در زندگی کودک هستند زیرا حداکثر رشد مغز در سال‌های نخست اتفاق می‌افتد، از این رو، متخصصان تاکید دارند تا شرایطی انگیزشی برای آنان فراهم شود که بتوانند به حداکثر پتانسیل ژنتیکی خود برسند و رشد فیزیکی و عاطفی آنها تحت تاثیر قرار گیرد.

به گزارش شفاآنلاین:کودک برای انجام وظایف خود به طور مستقل، رشد شناختی، گفتاری و حسی، تقویت اعتماد به نفس و استقلال، دستیابی به نقاط عطف رشد و حتی جلوگیری از تاخیرهای حرکتی اولیه و شرایطی که می تواند رشد فرد را مختل کند به مهارت های حرکتی نیاز دارد. والدین باید روی مهارت های حرکتی کار کنند.

به گفته کارشناسان، کار با خاک رس محبوب ترین، خلاقانه ترین، ایمن ترین و لذت بخش ترین بازی است که فواید رشدی و حسی متعددی برای کودکان به ارمغان می آورد. در حالیکه فرآیند کار با خاک رس و گِل با رشد مهارت های حرکتی، شناختی و مهارت های اجتماعی-عاطفی (در بازی گروهی) مرتبط است، مزایای مستقیم ساخت کاردستی با گِل به مهارت های زبانی نیز کمک می کند که کمتر در مورد آن صحبت شده است.

کارشناسان بر این باورند کار با خاک رس ارتباط را از طریق بازی تقویت می کند. زمانیکه با خمیر و گِل بازی می کنید، به کودک خود کمک کنید تا ایده های خود را از طریق خلاقیت هایش بیان کند. با این کار شرایطی برای کودک فراهم میشود تا داستان و روایت خود را با دیگران به اشتراک بگذارد. بازی کردن با خمیر و صحبت کردن در مورد آنچه میسازند به کودک کمک می کند تا مهارت های ارتباطی را تمرین و کلمات جدیدی به کار گرفته و دایره لغات خود را گسترش دهد.

کارشناسان به والدین توصیه میکنند برای رشد مهارت‌های حرکتی، اجتماعی و ارتباطی کودک و آماده ساختن او برای حضور در مدرسه وقت بگذارند و کار با خاک و گِل را در برنامه فرزند خود بگنجانند. معلمان نیز باید در کلاس درس از بازی با خمیر و گِل بهره برده تا به بچه ها کمک کنند رنگ ها، اشکال و حروف الفبا را کشف و یادگیری را سرگرم کننده کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: