کد خبر: ۳۰۸۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - 2022July 24
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تأکید کرده بود که در اولین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با توجه به روند افزایشی مبتلایان کرونا در کشور و شکل‌گیری پیک هفتم در صورت نیاز محدودیت‌هایی وضع می‌‌شود.
شفاآنلاین>سلامت> وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تأکید کرده بود که در اولین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با توجه به روند افزایشی مبتلایان کرونا در کشور و شکل‌گیری پیک هفتم در صورت نیاز محدودیت‌هایی وضع می‌‌شود.

به گزارش شفاآنلاین: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به شرایط جدید شیوع بیماری کرونا در کشور، گفت: همه مردم باید در اماکن عمومی ضمن استفاده از ماسک به تمام ضوابط بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توجه ویژه داشته باشند و خصوصاً با توجه به نزدیکی ایام محرم این ملاحظات با دقت بیشتر در هیأت‌ها و اماکن زیارتی رعایت شود.رئیسی تزریق دوز یادآور واکسن را نیز مورد تأکید قرار داد و از وزارت بهداشت خواست که به منظور ارائه خدمات بهتر به شهروندان، تأمین واکسن مورد نیاز و افزایش مراکز واکسیناسیون را در اولویت قرار دهد.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به افزایش سفرهای خارجی و نیز سفرهای زیارتی به عتبات عالیات در ایام محرم و اربعین حسینی، انجام تست در مبادی ورودی، برای جلوگیری از ورود سویه جدید بیماری به کشور را ضروری برشمرد.رئیسی با قدردانی از دست‌اندرکاران طرح شهید سلیمانی در سراسر کشور، اجرای این طرح را در حوزه‌های آموزش، پیشگیری و غربالگری موفقیت‌آمیز خواند و لزوم تأمین اعتبارات لازم در این زمینه و تداوم اجرای آن را مورد تأکید قرار داد.وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه مدارس و دانشگاه‌ها در موعد مقرر خود بازگشایی خواهند شد، اظهار داشت: همه الزامات برای بازگشایی به موقع مراکز آموزشی مورد توجه قرار گیرد؛ هیچ بهانه‌ای نباید مانع از برگزاری حضوری کلاس‌های آموزشی شود.

همچنین به روال همیشه عباس شیراوژن سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا پس از جلسه در صفحه توئیت خود با اشاره به نشست اول مردادماه ستاد ملی کرونا، نوشت:  «نکاتی از جلسه امروز ستاد ملی کرونا در تاریخ اول مردادماه ۱۴۰۱: همچون بیشتر نقاط دنیا، شاهد روند افزایشی ابتلا به کرونا با زیرسویه ‎BA۵ هستیم که ما مسئولان و عموم مردم باید مراقب باشیم با عادی‌انگاری‌ها، این روند شتاب بیشتری نگیرد.وی با تأکید بر استفاده الزامی از ‎ماسک در هواپیماها، قطار و مترو، اتوبوس‌ها و همچنین در اماکن زیارتی و هیأت‌های مذهبی و فعال‌تر شدن طرح شهید سلیمانی با همکاری بسیج مستضعفین که به غربالگری و ‎پیشگیری توجه خاص دارد، گفت: مردم عزیز نسبت به تزریق نوبت ‎یادآور واکسن پس از ۶ ماه از نوبت‌های قبلی اقدام نمایند.مراکز تزریق ‎واکسن باید فعال‌تر شوند. ‎مراقبت‌های بهداشتی مرزی هم باید با جدیت بیشتر دنبال شود.»

۲۶ بیمار مبتلا به کرونا جان باختند
مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز اعلام کرد: در طول ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته، ۲۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و ۷۲۶ بیمار جدید نیز در مراکز درمانی بستری شدند. بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 6 هزار و 921 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی  شدند. ۸۳۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. در حال حاضر ۵۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۸۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۹۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

تاکنون ۶۴ میلیون و ۷۳۸ هزار و ۲۸۸ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۵۷۹ نفر دوز دوم و ۲۸ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۷۵ نفر، دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۱ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۹۴۲ دوز رسید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: