کد خبر: ۳۰۸۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۹ تير ۱۴۰۱ - 2022July 20
گفتن این مورد که روغن نارگیل سال ها است به عنوان یک درمان طبیعی برای مقاصد زیبایی مختلف، از مو و ناخن گرفته تا پوست، مورد استفاده قرار می گیرد اصلا یک مبالغه نیست.
شفاآنلاین>سلامت>در این مطلب اطلاعاتی در زمینه ترک های پوستی ران و سینه و روغن نارگیل و این که رفع ترک‌ پوستی ران و سینه با روغن نارگیل چگونه ممکن است به شما خواهیم داد.

5 روش قطعی و خانگی برای درمان ترک پوست با روغن نارگیل

​به گزارش شفاآنلاین: گفتن این مورد که روغن نارگیل سال ها است به عنوان یک درمان طبیعی برای مقاصد زیبایی مختلف، از مو و ناخن گرفته تا پوست، مورد استفاده قرار می گیرد اصلا یک مبالغه نیست. با طیف وسیعی از اسیدهای چرب مانند اسید کاپریک و اسید لوریک و دیگر مواد معدنی ضروری که در آن وجود دارد، روغن نارگیب دارای فواید مختلفی برای بدن انسان است.

یکی از محبوب ترین کاربردهای این روغن بی نظیر از بین بردن و پیشگیری از ترک های پوستی روی سینه و ران است. این نوع ترک ها نتایج ناگزیر کشیده شدن بیش از حد پوست تان است، کشیده شدن تا حدی که خاصیت ارتجاعی پوست دیگر تحمل آن را نداشته باشد. ترک های پوستی کابوس زنان است، به ویژه زنانی که وضع حمل کرده اند. ما در این نوشتار شما را با برخی دلایلی آشنا می کنیم که چرا برخی زنان باردار به ترک های پوستی آزار دهنده گرفتار می شوند در حالی که برخی دیگر نه. همچنین درمان های طبیعی را با استفاده از روغن نارگیل برای از بین بردن ترک های پوستی به شما معرفی می کنیم.

دلیل بروز ترک های پوستی

۱. بارداری

همانطور که در بالا اشاره شد، چندین فاکتور در بروز ترک های پوستی در افراد نقش دارند. با این حال، همان طور که از عنوان آن مشخص است، دلیل اصلی این است که لایه پایینی پوست نمی تواند کشیده شدن را تحمل کند و به پارگی می انجامد. کلاژن های موجود در این ناحیه که دچار ترک های پوستی شده اند ضعیف یا حتی شکسته شده اند. بنابراین، رگ های خونی زیر پوست قابل مشاهده تر می شوند. زمانی که یک زن باردار است، بدن او تحت تغییرات زیادی قرار می گیرد از جمله افزایش وزن در بدن خون و فرزندش، که می تواند به از بین رفتن حالت کشسانی پوست یا به عبارت دیگر بروز ترک های پوستی منجر شود. این ترک ها در بخش هایی از بدن مانند شکم، سینه، ران و بالای بازو مشهودتر هستند.

۲. اضافه وزن شدید

ناگفته پیدا است که در زمان بارداری، بالاجبار وزن زیادی را برای تحمل وزن نوزاد اضافه می کنید. در نتیجه، لایه های پوست کشیده می شوند و در نتیجه ترک های پوستی در این دوره مشهودتر می شوند.

۳. عوامل ژنتیکی

بدون شک ترک های پوستی یک فاکتور ارثی هستند. بسیاری از زنان از این مشکل رنج می برند چرا که مادران یا مادر بزرگ های آن ها نیز این مشکل را داشته اند. به عبارت دیگر، ترک های پوستی در خانواده منتقل می شود.

ترک های پوستی از نظر مسائل پزشکی نباید برای زنان نگران کننده باشد و تنها یک تأثیر زیباشناختی ناخواسته دارد، ترک های پوستی هیچ تأثیر فیزیکی بر بدن به عنوان یک کل واحد ندارد. ترک های پوستی ممکن است پس از چند ماه یا حتی چند سال به خودی خود کمرنگ بشوند. با این حال، با نکات و ترفندهای ساده در مورد استفاده از روغن نارگیل برای از بین بردن و پیشگیری از ترک های پوستی در ران و سینه در خانه، هر زنی می تواند ارزوی این را داشته باشد که بارداری اش را بدون به جا ماندن ترک های پوستی به اتمام برساند.

چرا روغن نارگیل برای مقابله با ترک های پوستی عالی است؟


در دنیای امروز، داشتن پوستی سالم و عالی برای افراد بسیار مهم است، به ویژه برای زنان. بسیاری از زنان برای این که پوستی شفاف و درخشان داشته باشند، پول های زیادی را صرف عمل های زیبایی، کرم های موضعی یا دیگر انواع درمان ها می کنند. با این حال، وقتی پای ترک های پوسیت در میان باشد، مؤثرترین و ایمن ترین راه برای کاهش شدن آن ها استفاده از روغن نارگیل است. استفاده از روغن نارگیل برای ترک های پوستی از زمان گذشته شناخته شده است. این روغن سرشار از آنتی اکسیدان های عالی و خواص ضد التهابی و همچنین ویتامین های مفیدی مانند ویتامین E، ویتامین A و غیره است که برای تسریع فرآیند بهبودی بسیار مفید هستند. مزایای استفاده از روغن نارگیل برای از بین بردن ترک های پوستی در ران و سینه و همچنین پیشگیری از آن ها، قبل، در حین و بعد از بارداری در ادامه آمده است.

۱. استفاده از روغن نارگیل برای پیشگیری از بروز ترک های پوستی

ناگفته پیدا است "پیشگیری بهتر از درمان است”. به منظور از بین بردن ریشه ای این مشکل، بهتر است اقدامات پیشگیرانه انجام دهید. در مورد ترک های پوستی، هر زنی باید آگاه باشد که مسئله ترک های پوستی یک مشکل رایج در زمان بارداری است. به شدت توصیه می شود در آغاز شکل گیری ترک های پوستی از روغن نارگیل خالص برای ماساژ این نواحی استفاده شود. وقتی ترک های پوستی قرمز و صورتی شدند، استفاده از روغن نارگیل بهترین راه حل ممکن برای کاهش شدت آن ها در آینده است.

استفاده از روغن نارگیل برای ترک های پوستی نه تنها از شکل گیری ترک ها جلوگیری می کند، بلکه به عنوان مرطوب کننده طبیعی پوست نیز عمل می کند. اگر پوست شما به خوبی مرطوب و هیدراته شده باشد، می توانید با این مشکل مقابله کنید. به عبارت دیگر، اگر حتی پیش از بروز ترک های پوستی به سوی استفاده از روغن نارگیل رو بیاورید، حتی در زمان بارداری نیز شانس خوبی برای داشتن پوستی عاری از لک خواهید داشت.

۲. استفاده از روغن نارگیل در زمان بارداری

چند مرتبه به شما گفته شده است استفاده از لوازم آرایشی و انواع خاص داروها در زمان بارداری برای کودکی که در شکم دارید ضرر دارد؟ در مورد روغن نارگیل نگران این مسئله نباشید؛ شما می تواند در زمان بارداری با ایمن نگه داشتن فرزندان از مواد شیمیایی مصنوعی به کمرنگ کردن ترک های پوستی تان بپردازید.در زمان بارداری، بهتر است شکم تان را روغن نارگیل ماساژ دهید. با انجام این کار، نه تنها از شدت لک ها کم می کنید، بلکه گردش خون نیز در بخش هایی از بدن تان تسریع می شود. همان طور که می بینید، شما می توانید از هر دو فایده روغن نارگیل به طور همزمان بهره ببرید. ارزش امتحان کردن ندارد؟

۳. استفاده از روغن نارگیل برای بهبود ترک های پوستی

اگر زمانی که هنوز ترک های پوستی تان قرمز و صورتی رنگ بودند گام اول را برای پیشگیری از بروز آن ها با استعمال روغن نارگیل انجام نداده اید نگران نباشید. وقتی ترک ها به رنگ قهوه ای یا سفید در بیایند به زمان بیشتری برای به سرعت انداختن فرآیند از بین رفتن ترک ها نیاز است، ولی لزوما به این معنی نیست که نمی توانید کاری در این زمینه انجام دهید. با استعمال مداوم روغن نارگیل روی ناحیه مبتلا به ترک های پوستی، شانس خوبی برای بهبود رطوبت پوست و روشن کردن آن خواهید داشت. به علاوه، روغن نارگیل به شدت در کاهش خارش مفید است، خارش یکی از عوارض جانبی پوست کشیده شده است.

۵ کاربرد روغن نارگیل برای از بین بردن ترک های پوستی در ران و سینه در زمان بارداری

برای این که پوست تان را به خوبی تغذیه کنید و شل شدگی پوست ایجاد شده به واسطه ترک های پوستی را کاهش دهید، روغن نارگیل معجزه می کند. در ادامه شما را با چند نکته و ترفند در مورد استفاده از روغن نارگیل آشنا می کنیم.

رفع ترک پوستی ران و سینه با روغن نارگیل

۱. رفع ترک پوستی ران و سینه با استفاده از روغن نارگیل خالص

به لطف خواص شناخته شده روغن نارگیل، این روغن در سطح جهانی بسیار شناخته شده است. امروز، شما می توانید به سادگی یک بطری روغن نارگیل از فروشگاه تهیه کنید. با این حال، بهتر است از روغن نارگیل ارگانیک یا فرابکر استفاده کنید که ایمن بودن شان تضمین شده است. چند نوع روغن نارگیل وجود دارد که به روش های مناسب تهیه نشده اند و ناخالصی دارند.

تکنیک استفاده از روغن نارگیل برای از بین بردن ترک های پوستی و پیشگیری از آن بسیار ساده است. بهتر است هر زن بارداری این روغن را به نواحی مشکل ساز مانند شکم، ران، نشیمنگاه و غیره بزند تا بهترین نتیجه را از این روغن بگیرد.

۲. مخلوط کردن روغن نارگیل با روغن کرچک

یک روش دیگر استفاده از روغن نارگیل برای از بین بردن ترک های پوستی که باید مدنظر قرار دهید این است که روغن نارگیل را با روغن کرچک ترکیب کنید. به این ترتیب، شما می توانید فرآیند درمان و همچنین سفت شدن بافت پوست ترک خورده را تسریع کنید. هر دوی این روغن ها سرشار از آنتی اکسیدان و خواص ضد التهابی هستند که شرایط مطلوبی را برای پوست فراهم می کند تا خودش را درمان کند. به علاوه، نسبت بالای ویتامین E موجود در این دو روغن به تسهیل رطوبت رسانی به پوست می پردازد. بنابراین، بافت آسیب دیده پوست شما به صورت روزانه شاهد نتایج بهتری خواهد بود.

۳. لایه برداری پوست با روغن نارگیل، شکر و عسل

یکی دیگر از درمان های خانگی ترک های پوستی ترکیب روغن نارگیل، شکر و عسل است.

روغن نارگیل حاوی مواد مفیدی است که می تواند پس از استفاده به از بین بردن ترک های پوستی تان بپردازد.

به علاوه، شکر یک درمان طبیعی برای خلاص شدن از شر سلول های مرده پوست است که به صاف شدن لایه پوست و تسریع شکل گیری سلول های جدید پوستی کمک می کند. عسل، از سوی دیگر، رطوبت بسیار بیشتری را بر نواحی پوستی و محل شکل گیری ترک های پوستی ایجاد می کند. بر این اساس، این ترکیب در محو شدن ترک های پوستی بسیار مفید است.

روش استفاده

مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا زمانی که یک ترکیب یکدست به دست بیاید. سپس، این ترکیب را روی ترک های پوستی تان بزنید و با حرکات دورانی به مدت ۲ تا ۳ دقیقه ماساژ دهید. شما می توانید این ترکیب را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست تان بگذارید تا نتیجه بهتری بگیرید. در نهایت با آب تمیز بشویید. بهتر است این تکنیک ۲ یا ۳ مرتبه و به صورت هفتگی انجام شود.

۴. زردچوبه و روغن نارگیل برای از بین بردن ترک های پوستی

ترکیب زردچوبه و روغن نارگیل یکی از مؤثرترین درمان های خانگی برای درمان ترک های پوستی است. زردچوبه سال ها است به خاطر توانایی فوق العاده اش در از بین بردن اسکار و لک پوستی شناخته شده است. به همین دلیل است که برندهای تولید کننده لوازم آرایشی به وجود زردچوبه در محصولات شان برای روشن کردن پوست اشاره می کنند. راه های مختلفی برای بهره مندی از فواید زرچوبه برای روشن کردن لکه های پوستی وجود دارد و یکی از آن ها ترکیب کردن زردچوبه با روغن نارگیل است.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که پودر زردچوبه را در یک کاسه با روغن نارگیل ترکیب کنید تا یک خمیر یکدست به دست بیاید. سپس، این ترکیب را مانند یک ماسک خانگی به پوست تان بزنید. بگذارید حداقل ۱۵ دقیقه بماند و سپس به طور کامل با آب بشویید. این کار را به صورت منظم تکرار کنید.

۵. رفع ترک پوستی ران و سینه با ترکیب روغن زیتون و روغن نارگیل

یکی دیگر از تکنیک ها برای رفع ترک پوستی ران و سینه با روغن نارگیل در خانه ترکیب روغن زیتون و روغن نارگیل برای از بین بردن ترک های پوستی دوران بارداری است.

این دو روغن برای کاهش آسیب بافت های پوستی عالی هستند زیرا ویتامین ها و مواد معدنی زیادی در خود دارند. زنان باردار می توانند بهره زیادی از این دو روغن ببرند.

بهتر است به نسبت مساوی این دو روغن را با هم ترکیب کنید.

سپس، ترکیب به دست آمده را روی پوست تان بزنید و به آرامی با حرکات دورانی ماساژ دهید.

برای این که بهترین نتیجه را بیرید، به صورت روزانه این کار را تکرار کنید، به ویژه قبل از خواب.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: