کد خبر: ۳۰۸۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۲۷ تير ۱۴۰۱ - 2022July 18
علی کاظم‌زاده درباره اقدامات انجام شده پیرامون ارتقای امنیت شبکه شاد گفت: گزینه ورود دو مرحله‌ای به شاد را فعال کرده‌ایم و تمام کاربرها می‌توانند رمز مجددی را علاوه بر رمز ورود اصلی خودشان دریافت و استفاده کنند که همانند تاییدهای دومرحله‌ای اپلیکیشن‌هایی نظیر تلگرام و واتساپ است.

شفاآنلاین>اجتماعی>مدیر فنی شبکه شاد با اشاره به کلاهبرداری هکرها از طریق اپلیکیشن شاد، از کاربران این پیام‌رسان خواست تنها به کاربری‌هایی که "تیک آبی" دارند توجه کنند و سایرین را به عنوان پشتیبان شاد قبول نکنند و هیچ گونه اطلاعاتی در اختیارشان نگذارند.

به گزارش شفاآنلاین:علی کاظم‌زاده  در پاسخ به پرسشی مبنی بر نحوه شناسایی و مقابله با هکرها و کلاهبرداری در پوشش پشتیبان «شاد» اظهار کرد: تیم فنی و پشتیبانی شاد در هماهنگی کامل با پلیس فتا و نهادهای نظارتی به صورت روزانه استعلام‌ها و گزارش‌هایی را ردوبدل می‌کنند.

وی افزود: تمام موارد تخلف که در این اپلیکیشن رخ می‌دهد و احیانا کلاهبرداری‌هایی که به اسم پشتیبان یا ادمین شاد و حتی دیده شده به اسم وزیر آموزش و پرورش و مواردی از این دست رخ می‌دهد را به پلیس فتا اعلام می‌کنیم و آنها پیگیری های لازم و اقدامات قضایی مربوط را انجام می‌دهند و به نتیجه می‌رسانند.

مدیر فنی شبکه شاد با بیان اینکه روال شناسایی این افراد به این صورت است که یا کاربرها گزارش می‌دهند و یا در سرچ ماشینی توسط گروه شاد مشخص می‌شوند گفت: در اولین اقدام، کاربری افراد مسدود می‌شود و اطلاعات لازم در اختیار پلیس فتا قرار می‌گیرد.

کاظم‌زاده درباره اقدامات انجام شده پیرامون ارتقای امنیت شبکه شاد نیز گفت: گزینه ورود دو مرحله‌ای به شاد را فعال کرده‌ایم و تمام کاربرها می‌توانند رمز مجددی را علاوه بر رمز ورود اصلی خودشان دریافت و استفاده کنند که همانند تاییدهای دومرحله‌ای اپلیکیشن‌هایی نظیر تلگرام و واتساپ است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، بارها اعلام کرده‌ایم و باز هم از کاربران درخواست می‌کنیم که تنها به کاربری‌هایی که تیک آبی دارند توجه کنند و سایرین را به عنوان پشتیبان شاد قبول نکنند و هیچ گونه اطلاعاتی در اختیارشان نگذارند.

مدیر فنی شبکه شاد افزود: همکاران ما - در صورت نیاز- با حساب‌های کاربری که تیک آبی دارند به کاربرها پیام می‌دهند و گرنه در شرایط عادی هیچ نیازی به پیام دادن به کاربرها نیست و معمولا هم این اتفاق بعد از تماس تلفنی می‌افتد؛ به این معنا که همکاران ما با کاربر به علت مشکلی که دارد تماس تلفنی می‌گیرند و اگر نیاز بود برای راهنمایی ممکن است در شاد با اکانت پشتیبان دارای تیک آبی به او پیام دهند.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: