کد خبر: ۳۰۸۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۲۶ تير ۱۴۰۱ - 2022July 17
در این طرح بیماران هزینه اضافه‌تری نسبت‌ به خرید دارو پرداخت نمی‌کنند و حتی داروهایی که قبلاً تحت پوشش بیمه نبودند، با اجاری این طرح هزینه کمتری نسبت‌ به قبل توسط مردم خواهند داشت.
شفاآنلاین>سلامت>سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از طرح دارویاری به عنوان طرحی برای بهبود سطح دسترسی بیماران به اقلام دارویی و پیشگیری از قاچاق معکوس دارو نام برد و گفت: با اجرای این طرح بیماران هزینه اضافه‌تری برای خرید دارو پرداخت نمی‌کنند.

 به گزارش شفاآنلاین:دکتر حمیدرضا حافظی به تشرح طرح دارویاری پرداخت و اظهار کرد: اجرای طرح دارویاری در سطح کشور و استان با هدف اصلاح و ارتقاء دسترسی بیماران به داروها، عدم افزایش هزینه دارو برای بیماران، افزایش سبد دارویی تحت پوشش بیمه، کمک به توسعه تولید دارو در کشور و پیشگیری از قاچاق معکوس دارو به کشورهای همسایه آغاز شده است.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه ادامه داد: در همین راستا 366 ش قلم دارو ضروری و پر مصرف بیماران که تا کنون در تعهد بیمه‌های پایه نبوده‌اند، تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار گرفته‌اند.

وی افزود: افزایش قیمت دارو به‌صورت یارانه به بیمه‌های پایه پرداخت می‌شود تا نسبت‌ به پرداخت به داروخانه‌های خصوصی و بیمارستانی اقدام شود.

این پزشک تصریح کرد: در این طرح بیماران هزینه اضافه‌تری نسبت‌ به خرید دارو پرداخت نمی‌کنند و حتی داروهایی که قبلاً تحت پوشش بیمه نبودند، با اجاری این طرح هزینه کمتری نسبت‌ به قبل توسط مردم خواهند داشت.

دکتر حافظی گفت: کارشناسان معاونت غذا و دارو  دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از تمامی داروخانه‌ها بازدید کرده و مسائل مربوط به اجرای طرح و احیاناً تخلفات را بررسی می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: