کد خبر: ۳۰۸۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۲۵ تير ۱۴۰۱ - 2022July 16
سازمان‌های بیمه گر استثنائا تعرفه‌های غیردولتی درمان ناباروری را هم پرداخت می‌کنند.
شفاآنلاین>سلامت>معاون اداره کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی از تشکیل پرونده بیش از ۱۰هزار زوج نابارور در این سازمان خبر داد و گفت: سازمان‌های بیمه گر استثنائا تعرفه‌های غیردولتی درمان ناباروری را هم پرداخت می‌کنند.

 به گزارش شفاآنلاین:فرهاد خدایی با بیان اینکه درمان ناباروری تا سال گذشته در تعهد سازمان‌های بیمه‌گر نبود، درباره طرح بیمه زوجین نابارور توضیح داد: «براساس مصوبه هیأت وزیران خدمات درمان ناباروری از دوم شهریور ماه سال گذشته در تعهد سازمان‌های بیمه گر قرار گرفت».
او با اشاره به تشکیل پرونده بیش از ۱۰هزار زوج نابارور تاکنون در این سازمان، ادامه داد: این زوجین خدمات خود را از مراکز طرف قرارداد یا مراکز خصوصی غیرطرف قرارداد دریافت کردند، مدارک خود را به سازمان تحویل دادند و براساس تعرفه‌هایی که برای این کار مصوب شده، هزینه‌های آنها بازپرداخت شده است.

به‌گفته خدایی، تعهد سازمان‌های بیمه‌گر همواره تعرفه‌های دولتی بوده است اما سازمان‌های بیمه گر در این یک مورد یعنی درمان ناباروری استثنائا تعرفه‌های غیردولتی را هم پرداخت می‌کنند.

معاون اداره کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی دراین‌باره اضافه کرد: اگر بیمار به مرکز دولتی مراجعه کند، براساس تعرفه دولتی محاسبه می‌شود و بیمار پولش را پرداخت می‌کند، اما اگر به مراکز غیردولتی حتی غیرطرف قرارداد مراجعه کند، بازپرداختی که از سوی سازمان‌های بیمه گر به او پرداخت می‌شود، براساس تعرفه غیردولتی است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: