کد خبر: ۳۰۷۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۰۷ تير ۱۴۰۱ - 2022June 28
ژیلا محسنی بیان کرد: توزیع و فروش هرگونه داروی سقط جنین در داروخانه‌های غیربیمارستانی، غیرقانونی تلقی و با متخلفین برخورد قضایی می‌شود.
شفاآنلاین>سلامت>مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو اراک گفت: توزیع و فروش هرگونه داروی سقط جنین در داروخانه‌های غیربیمارستانی، غیرقانونی تلقی و با متخلفین برخورد قضایی می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین:ژیلا محسنی مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو درباره قوانین موجود در حوزه توزیع داروهای سقط جنین اظهار کرد: بر اساس قانون، داروهای سقط جنین صرفا با تشخیص پزشک معالج و تایید داروخانه بیمارستانی و ثبت دقیق آن‌ها در سامانه قابل تجویز است و توزیع و فروش هرگونه دارویی که منجر به سقط جنین می‌شوند در داروخانه‌های غیربیمارستانی و خارج از این مصوبه، غیرقانونی تلقی می‌شود و درصورت انجام بر فروش و نگهداری این قلم در داروخانه به مرجع قضایی معرفی میشوند.

وی افزود:‌ در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت مصوب است که معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی  نسبت به نظارت و رصد توزیع داروهای سقط جنین و برخورد با داروخانه‌های متخلف اقدام کند.

محسنی گفت: داروهای سقط جنین عوارض زیادی دارند و از آنجا که عمده افرادی که از این داروها استفاده می‌کنند، مصرف آن را کتمان و دیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند؛ زمانی مراجعه می‌کنند که دچار خونریزی‌های شدید و افت فشار خون و هموگلوبین می‌شوند.

مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو با ارائه مثالی ادامه داد:‌ مواردی از مراجعه زنان در پی مصرف داروهای سقط جنین را داشته‌ایم که فرد دچار شوک شده و درمان او سخت شده است.

محسنی هشدار داد:‌ داروهای سقط جنینی که خارج از داروخانه‌های بیمارستانی توزیع می‌شوند ممکن است اصالت نداشته باشند و تقلبی باشند و بنابراین دارای کیفیت نامناسبی هستند و مصرف آنها می‌توان عوارض زیادی به جا بگذارد.ایلنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: