کد خبر: ۳۰۶۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۰۴ تير ۱۴۰۱ - 2022June 25
مشکل بعدی ما سندیکای بیمه تکمیلی است که برخلاف قانون ، مصوبات شورای عالی بیمه را به صلاحدید خود تعدیل نموده و درصد بالایی از تعرفه مصوب را کاهش داده است . موسسات درمانی از جمله مراکز فیزیوتراپی برای قبول و امضاء این قرار داد ناعادلانه تحت فشار قرار دارند.
شفاآنلاین>سلامت>عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به این که حدود یکسال از تصویب آئین نامه تعیین حدود صلاحیت بالینی سطح مقطع پایه رشته فیزیوتراپی توسط کمیسیون ملی تعیین حدود صلاحیت ها  می گذرد؛ اذعان کرد: عدم ابلاغ این مصوبه با وجود پیگیری های سازمان نظام پزشکی و انجمن فیزیوتراپی ایران، علامت سوال در اذهان باقی گذاشته است.

به گزارش شفاآنلاین:  دکتر فرجود شکوهی با اشاره به این که تاخیر در پرداخت مطالبات همکاران فیزیوتراپیست از سوی سازمان های بیمه گر  به یک معضل اساسی تبدیل شده است، اظهار کرد: حدود 9 ماه است که سازمان تامین اجتماعی مطالبات همکاران فیزیوتراپیست را پرداخت نکرده است (نیمه دوم سال گذشته و سه ماه نخست امسال).

 وی با اشاره به این که مشکل تنها به بیمه های پایه ختم نمی شود؛ افزود: مشکل بعدی ما سندیکای بیمه تکمیلی است که برخلاف قانون ، مصوبات شورای عالی بیمه را به صلاحدید خود تعدیل نموده و درصد بالایی از تعرفه مصوب را کاهش داده است . موسسات درمانی  از جمله مراکز  فیزیوتراپی برای قبول و امضاء این قرار داد ناعادلانه تحت فشار قرار دارند.

وی با بیان این که مردم به لحاظ مالی تحت فشار هستند؛ ادامه داد: بیشتر افراد ناتوانند از این که هنگام بیماری هزینه ها را پرداخت و سپس فاکتور جهت ارائه به بیمه های تکمیلی دریافت کنند. باید به این مسئله توجه داشت که مصوبات شورای عالی بیمه فصل الخطاب بوده و سازمان های بیمه گر نباید تعرفه ها را خودسرانه تعدیل کنند .

عضو شورای عالی نظام پزشکی با گریزی به مبحث تعیین حدود صلاحیت بالینی سطح مقطع پایه رشته فیزیوتراپی اظهار کرد: حدود یکسال از تصویب آئین نامه تعیین حدود صلاحیت بالینی سطح مقطع پایه رشته فیزیوتراپی توسط کمیسیون ملی تعیین حدود صلاحیت ها  می گذرد؛ اما عدم ابلاغ این مصوبه با وجود پیگیری های سازمان نظام پزشکی و انجمن فیزیوتراپی ایران، علامت سوال در اذهان باقی گذاشته است.

شکوهی با اشاره به این که ابلاغ مصوبه فوق از مداخله گروههای غیرمجاز در امر فیزیوتراپی جلوگیری می کند؛ گفت: ابلاغ این مصوبه باعث می شود تا همکاران فیزیوتراپیست در یک مسیر قانونی و صحیح خدمات خود را به بیماران ارائه دهند .

وی با بیان این که در جهت ارتقای سطح بالینی فیزیوتراپیست ها برحَسَبِ دستورالعمل انجمن جهانی فیزیوتراپی (WCPT)، چاره ای جز توجه جدی به ایجاد دکترای حرفه ای فیزیوتراپی (DPT)در داخل کشور نیست ؛ تصریح کرد :موقعیّت و گسترش رشته فیزیوتراپی در دنیای کنونی اصلاً قابل مقایسه با قبل نیست، لذا باید تغییرات بنیادین در سیستم و نظام دانشگاهی صورت پذیرد تا بتوان مطالعات جدید را در واحدهای درسی گنجاند به طوری که یک فارغ التحصیل دانشگاهی با مکانیزم های علمی روز دنیا کاملاً آشنا باشد.

وی با اشاره به این که علوم جدید قابل ارائه در واحدهای درسیِ حالِ حاضر نیست؛ ادامه داد:  دروس دکترای حرفه ای فیزیوتراپی( DPT) بر مبنای مستندات بالینی طراحی شده و برای درمان کاربردی تر است ، لذا تاثیر بسیار زیادی در بهبود کیفیت درمان و ارتقاء نظام سلامت کشور دارد.
برچسب ها: فیزیوتراپی ، بیمه ، تعرفه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: