کد خبر: ۳۰۶۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۶ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - 2022June 19
اکنون کرونا به سمت مهار شدن پیش می‌رود و مرگ ناشی از کرونا به صفر می‌رسد، آمار ابتلا تک و یا دو رقمی می‌شود اینها همه خود نشان از گام دیگری از خدمات دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان است که عزم را جزم کرده که در زمینه صیانت از جان مردم تلاش کند و ضمن مهار اپیدمی شدن کرونا به سمت اندمیک شدن آن پیش برود.
 شفاآنلاین>سلامت>سومین روز بدون فوتی در ۲۹ خرداد سال جاری در کشور به ثبت رسید و اگرچه نشان می‌دهد که پوشش وسیع ۸۵ درصدی واکسیناسیون ما را به پایان کرونا نزدیک‌تر کرده، اما کار هنوز تمام نشده است.

به گزارش شفاآنلاین:بر اساس آمارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا کنون ۶۴ میلیون و ۶۰۶ هزار و ۲۰۳ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۹۴۶ هزار و ۶۸۱ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۸۰ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۹۶۴ دُز رسید و به عبارتی دیگر ۸۵ درصد جمعیت کشور در برابر کرونا واکسینه شدند.

زمانی که دولت سیزدهم روی کار آمد، تزریق واکسن کرونا تنها برای دز اول و دوم بود، ۲۳ میلیون دز که رقمی بسیار پایین با آمار مرگ روزانه تا ۷۰۹ نفر در یک روز را در دولت گذشته شاهد بودیم، دولت پا به عرصه عمل گذاشت و با وارد کردن واکسن موردنیاز مردم، صفر شدن روزانه مرگ کرونا در کشور را رقم زد و امروز به مرحله‌ای رسیدیم که دیگر کرونا به مرحله اندمیک (بومی) رسیده است.

دولت مردمی، مبارزه با کرونا را با واردات ۱۵۰ میلیون دز واکسن به عنوان نخستین اقدام در اولویت قرار داد، تهیه واکسن شتاب گرفت و با حضور مردم در رده‌های مختلف انتظامی، بسیج نیروهای جهادی و غیره مساجد، مراکز، استادیوم ها محل تزریق واکسن شد و در روز حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تزریق و در هفته حدود هشت میلیون تزریق انجام شد و به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  این نشان می دهد  ما رکورد جهانی داریم که نشان دهنده قدرت است.

دوم شهریور ۱۴۰۰، مرگ ۷۰۹ هموطن را شاهد بودیم که عزم دولت سیزدهم بر ورود واکسن کرونا جزم شد و همین موضوع باعث شد که مردم با واکسن وارداتی زیادی روبه‌رو شدند و دیگر روند کاهشی کرونا را در کشور شاهد بودیم و آمار تزریق واکسن و کاهش مرگ و ابتلا روز به روز روند کاهشی پیدا کرد.

اکنون کرونا به سمت مهار شدن پیش می‌رود و مرگ ناشی از کرونا به صفر می‌رسد، آمار ابتلا تک و یا دو رقمی می‌شود اینها همه خود نشان از گام دیگری از خدمات دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان است که عزم را جزم کرده که در زمینه صیانت از جان مردم تلاش کند و ضمن مهار اپیدمی شدن کرونا به سمت اندمیک شدن آن پیش برود.

این برنامه چنان موفقیت‌آمیز بود که در هفته ۱۱۶ همه‌گیری کووید ۱۹ در ایران یعنی در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۱، مرگ و میر ناشی از این بیماری در پنج استان کشور صفر بود و در ۲۸ استان نیز کاهش بیماران بستری گزارش شد، بررسی هفتگی وضعیت موجود کرونا در کشور در این هفته در کشور نشان می‌دهد در پنج استان زنجان، سمنان، فارس، کردستان و گلستان مرگ و میر ناشی از کرونا صفر بوده است. همچنین تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده در هفته اخیر ۲۲۱۸ نفر، تعداد موارد بستری جدید ۵۳۶ نفر و تعداد موارد فوتی جدید در هفته اخیر ۷۸ نفر بوده است.

اما همه این اقدامات به گونه‌ای پیش رفت که  پس از ۲ سال و ۱۰۰ روز مهمترین اقدامی که در این دولت شاهد بودیم، آمار صفر مرگ ناشی از کرونا بود که پس از ۸۲۱ روز مرگ‌هایی که با عدد ۲ در روز ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ آغاز شد، آمار مرگ و میری ناشی از این بیماری در روزهای ۱۲، ۲۰ و ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ به صفر رسید.

مدیریت صحیح وزارت بهداشت و دولت باعث کاهش ابتلا و فوتی کرونا شد
اکبر احمدپور عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این زمینه گفت: با مدیریت صحیح وزارت بهداشت و دولت شاهد کاهش ابتلا و فوتی کرونا شدیم، دولت سیزدهم در یک مدت زمان معقول و منطقی کرونا را کنترل کرد.

وی با اشاره به اعلام خبر صفر شدن فوتی کرونا برای سومین بار در خرداد افزود: رئیس جمهور، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و کادر درمان در مهار، کاهش و حتی صفر شدن آمار فوتی کرونا در یک روز، نقش بسزایی داشتند.

احمد پور اظهار داشت: با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح در یک مدت زمان معقول و منطقی شاهد مهار کرونا بودیم.  دولت سیزدهم در این راستا سیاست خرید و تولید واکسن را در پیش گرفت و با تزریق واکسن و همکاری و همراهی مردم شاهد کاهش ابتلا و همچنین کاهش آمار فوتی ناشی از کرونا در کشور بودیم.

وی با بیان اینکه حرکت ارزشمند دولت سیزدهم هرگز از یاد و خاطره مردم پاک نخواهد شد، افزود: دیدیم که چگونه فوت بیش از ۷۰۰ بیمار کرونایی در یک روز، به حداقل و حتی در برخی روزها به یک و ۲ نفر هم رسید.  آمار فوتی کرونا در ابتدای دولت سیزدهم وحشتناک بود و کسی فکر نمی کرد که دولت سیزدهم در مدت زمان کوتاه بتواند این آمار را به صفر برساند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ما قدردان زحمات دولت سیزدهم هستیم، افزود: امروز که شاهد آرامش فکری، روحی و روانی مردم هستیم و کسب و کار مردم و زندگی آنها عادی شده، باید یادی کنیم از شهدای نظام سلامت وا آنهایی که در این زمینه زحمت کشیدند، و قدردان تلاش آنها باشیم.

تزریق واکسن عامل اصلی کنترل کرونا بود
علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز در مجلس نیز با اشاره به مهار کرونا در کشور  اظهارداشت: تزریق واکسن عامل اصلی کنترل کرونا و کاهش آمار فوتی و ابتلا بود. وزارت بهداشت و کادر درمان در مقابله با کرونا بسیار موفق عمل کردند.

وی با بیان اینکه عملکرد وزارت بهداشت و دولت سیزدهم در مهار کرونا در حد کشورهای پیشرفته بود، تصریح کرد: کارنامه وزارت بهداشت، کادر درمان و دولت سیزدهم درخشان است.

 عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تزریق واکسن عامل اصلی کنترل کرونا بود، اظهار داشت: البته در این زمینه مردم همراهی خوبی داشتند و دولت سیزدهم سیاست های خوبی را برای مهار کرونا در پیش گرفت و همت مردم و همچنین بسیج عمومی برای جلوگیری از شیوع کرونا نقش موثری داشت.

وی با قدردانی از بسیج مردمی، سازمان بسیج کشور، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی برای کنترل مهار کرونا اظهار داشت: همه دست به دست هم دادند تا این ویروس کنترل و مهار شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در روزهای ابتدایی شیوع بیماری کرونا ما حتی در تهیه ماسک هم در محدودیت بودیم، افزود:  اما امروز خوشبختانه در جایگاهی قرار داریم که واکسن مورد نیاز داخل را تولید کرده و حتی صادر هم می کنیم.

پاک فطرت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نظام سلامت گفت: باید به همه آنان که هفته‌ها و ماه‌ها به دور از خانواده در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی مشغول خدمت‌رسانی به مردم بودند، خدا قوت گفت.ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: