کد خبر: ۳۰۵۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - 2022June 09
واکسیناسیون کرونا در مناطق آلوده به خوبی انجام نشده بود، تولید واکسن در داخل نداشتیم. همچنین به اندازه کافی واردات نداشتیم و واکسن های وارداتی بسیار کم بود.
شفاآنلاین>سلامت>  نایب رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت بهداشت و دولت سیزدهم در خصوص مقابله با کرونا عملکرد بسیار مثبت و بهتری نسبت به گذشته داشتند، گفت: ما نسبت به عملکرد مسئولین وزارت بهداشت در مقابله با کرونا نظر مثبت داریم.
 
 
بهگزارش شفاآنلاین:جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار وبدا با اشاره به اعلام خبر صفر شدن فوتی کرونا از سوی دکتر عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: از زمان شروع به کار دولت سیزدهم، از نظر آماری میزان فوتی بیماری کرونا خیلی بالا بود. در همه استان ها تعداد شهرهای قرمز کرونایی بسیار زیاد بود.
 
 وی با بیان اینکه در ابتدای شروع بکار دولت سیزدهم میزان فوتی نسبت به استاندارد جهانی بالاتر بود، افزود: واکسیناسیون کرونا در مناطق آلوده به خوبی انجام نشده بود، تولید واکسن در داخل نداشتیم. همچنین به اندازه کافی واردات نداشتیم و واکسن های وارداتی بسیار کم بود.
 
نایب رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این باعث شده بود درصدی بسیار پایینی از مردم واکسن بزنند. واکسن مرحله اول را زده بودند. مرحله دوم و سوم را نزده بودند و این باعث شد که آلودگی شدت بگیرد. تعداد زیادی در بیمارستانها بستری شده و فوت کنند.  
 
محمودزاده اضافه کرد: در دولت سیزدهم این روند بهبود پیدا کرد و واکسیناسیون سرعت بیشتری داشت حتی در مدارس و افراد زیر ۱۲ سال واکسیناسیون انجام شد.
 
وی با بیان اینکه عملکرد دولت سیزدهم نسبت به بحث کرونا مثبت بود، افزود: ارزیابی ما این است که دولت سیزدهم نسبت به قبل بهتر کار کرد.
 
نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کرونا در سال ۹۸ شیوع پیدا کرد که دولت دوازدهم  سر کار بود، افزود: دولت دوازدهم از نظر زمانی فرصت بیشتری داشت تا با واردات واکسن، کرونا را کنترل و مانع فوت افراد شود.
 
محمودزاده گفت: اما در دولت سیزدهم این عملکرد نسبت به دولت دوازدهم بهتر بود و باعث شد که در بیشتر شهرها میزان فوتی به صفر برسد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: