کد خبر: ۳۰۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 10
شفاآنلاین-نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر ضرورت تلاش برای تحکیم وحدت مسلمانان در سفرهای زیارتی اظهار داشت: در حوزه سلامت سفرهای زیارتی باید بحث اطلاع رسانی جدی گرفته شود تا همه زائران توجیه شوند که چگونه عمل کنند.
به گزارش شفاآنلاین، از اعلام روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجت الاسلام و المسملین «سیدعلی قاضی عسکر» در جمع مسوولان حراست دفاتر حج و زیارت کل کشور افزود: در حوزه حج و زیارت باید تمام تلاش ما ضمن پای بندی به اصول، در این جهت باشد که بی جهت حساسیتی را در کشورهای میزبان بوجود نیاوریم.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: زائران ایرانی از اقشار مختلف جامعه هستند و متناسب با هر قشری اطلاع رسانی به آنها تقویت شود تا آگاهانه عمل کنند و در کشورهای عراق و عربستان دچار گرفتاری نشوند.

قاضی عسکر سفرهای زیارتی را فرصتی مناسب برای معرفی مکتب اهل بیت (ع) و دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: شرایط خاص کشورهای میزبان در سفرهای زیارتی به طور جدی با مردم در میان گذاشته شود تا زائران از شرایط این کشورها آگاه شوند.

وی اظهار داشت: سالانه میلیون ها زائر ایران به کشورهای عراق و عربستان اعزام می شوند و لازم است مسوولان بعثه و سازمان حج و زیارت مراقبت های جدی در حوزه امنیت سفر آنها در نظر بگیرند. باید از آموزش های تکراری به زائران پرهیز کرد و شیوه های نوینی به کار گرفته شود تا اهداف مورد نظر ما را تامین کند.

وی به اصلاح دیگران از دیدگاه اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: اسلام راهکارهای مناسبی برای اصلاح دیگران بویژه در زمینه آسیب های اخلاقی در سفرهای زیارتی ارائه داده که باید با صبر و حوصله و به دور از جنجال عمل شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: باید تلاش شود تا فضای آرامی که اکنون در حوزه سازمان وجود دارد ، حفظ شود و مراقب بود تا ضمن تلاش برای صیانت از زائرین، دقت لازم صورت گیرد تا فسادی بروز نکند و تمام سعی خود را متوجه این مساله کنیم که از فتنه های اخلاقی، سیاسی و اقتصادی مخالفت بعمل آوریم.

از 14 شهریور ماه 64 هزار زایر ایرانی برای حج واجب به عربستان سفر می کنند.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: